1

Onderwerp: Fondant gehard met tylose opnieuw gebruiken?

Ik moet voor eind september een laptoptaart maken. Ik ga het scherm van fondant maken en kreeg als tip er 2 theelepels tylose doorheen te doen voor het harden. Nu wilde ik vantevoren het scherm maken en daarna goed inpakken om het over een week of 4 te gebruiken. Maar kan ik het scherm tegen die tijd eventueel weer overnieuw maken mocht dat nodig zijn of is het dan zo uitgehard dat je het niet meer kan kneden??
Hoelang van tevoren moet ik de tylose erdoorheen doen? Kan ik de fondant dan meteen in vorm kneden of moet het eerst even rusten?

Graag advies want heb nog niet heel veel ervaring;)

alvast bedankt!!:)

2

Re: Fondant gehard met tylose opnieuw gebruiken?

fondant met tylose moet je zeker een paar uur laten staan voordat je het kunt verwerken. Na 4 weken is het helemaal hard geworden kun je er niets meer mee. Zorg wel dat je het ook niet in het licht laat staan, anders gaan je kleuren vervagen :)

3

Ik haak even in: kun je fondant met tylose die je heel goed hebt ingepakt na een tijdje ook niet meer gebruiken?

4

wordt vanzelf heeeel erg hard! Hangt er uiteraard vanaf hoeveel tylose je er in hebt gedaan.

5

Kipling79 schreef:

Ik haak even in: kun je fondant met tylose die je heel goed hebt ingepakt na een tijdje ook niet meer gebruiken?

Jahoor , éven in de magnetron . Begin met 10 seconden , even doorkneden en als het nog niet soepel genoeg is dan nog een paar seconden. Pas wel op : fondant wordt erg snel érg heet .

Carpe Diem !

6

oh, super! dankje!

monique63 schreef:
Kipling79 schreef:

Jahoor , éven in de magnetron . Begin met 10 seconden , even doorkneden en als het nog niet soepel genoeg is dan nog een paar seconden. Pas wel op : fondant wordt erg snel érg heet .

of crisco erdoor kneden

Als je het in de magnetron gooit wordt het even zacht en daarna nog veel sneller hard.
Als je er teveel crisco doorheen doet, hardt het niet meer uit.

Ik zeg dat je het niet meer kunt gebruiken dan :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

9

monique63 schreef:
Kipling79 schreef:

Bij mij krijg ik dan alleen maar korrels en de structuur wordt toch nooit meer als het was. Ik maak dus precies wat ik nodig heb (laat dit overigens niet inwerken omdat ik er na een uur al niet meer mee kan werken  :nooo ).