1

Onderwerp: Vraagje over bekleden mepper

Hallo alemaal.
Voor mijn neefje die over 2 weken zijn eerste verjaardag viert ben ik druk zoekende naar inspiratie voor een taart met bijbehorende mepper.
Inspiratie en ideetjes genoeg hier op de site (soms zelfs teveel, kan niet kiezen :s  ;) )

Maar mijn vraag is: is het voor een 1jarige niet veel leuker om te kliederen met een mepper die met slagroom/botercreme bekleed is??
Ik zie erg veel leuke meppers voorbij komen die met fondant bekleed zijn, valt er dan nog wel wat te kliederen?
(Want stiekem vind ik die wel veel mooier uitzien O-) )

Dus wie o wie heeft ervaring met meppers en vooral het kliederen en kapot meppen ervan   ;) 

Alvast bedankt!

2

Re: Vraagje over bekleden mepper

Ik heb pas een mepper gemaakt bij een stapel in de stijl van Lief!.
De mepper heb ik wel met marsepein bekleed, dan past de mepper juist leuk bij de rest van de taart. En de vulling van de mepper was uiteraard lekker zacht (ik geloof meringue botercreme en jam), dus er viel genoeg te kliederen, ha ha. :lol:

3

Inderdaad, ondanks de marsepei valt er nog genoeg te kliederen: dat kan je gerust overlaten aan de kids  :D

4

Ik heb het meppertje van mijn dochter haar eerste verjaardag versierd met slagroom (verstevigd met klopfix).  en een plaatje erop gedaan (weet niet van wat voor iets, maar het smolt er mooi op)

http://94.100.114.18/1150350001-1150400000/1150382701-1150382800/1150382737_6_EkZA.jpeg

Groetjes Marianne

5

Bedankt voor het meedenken. :Y
Moet in ieder geval een sesamstraat mepper worden, heb verschillende leuke gezien op het forum.
En ik ga de zwembadtaart erbij maken, heb net al Ernie, Bert en Pino geboetseerd.
Eerste keer boetseren, dat viel nog niet mee zeg, toch wel een paar uurtjes mee bezig geweest..
Was vroeger ook al niet zo cratief met klei O-)

6

Mijn dochter is zaterdag 1 geworden en ik had een mepper gevuld met danoontje en aardbeien en bekleed met een heel dun laagje fondant, en reken maar dat het een kliederboel werd toen de handjes erin gingen graaien! :D

7 Laatst bewerkt door taartjesdroom (30-08-2011 17:35)

Waarom maak je geen kwarktaartje met blauwe kleurstof? Daar kan je dan een klein poppetje in boetseren en zo heb je een minizwembad :D

Die van mij (tweeling) hebben nog net niet liggen rollen in het kwarktaartje! Ik had een plastic tafelkleed met ballonnen op de grond gelegd en hierop de kwarktaart. Vanuit bed pyjama aangehouden en zo aangevallen op het taartje. Daarna konden ze gelijk in bad, haha! Om daarna hun verjaardagskeding aan te krijgen.
Het was echt geweldig, we hebben fantastische foto's!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UYBKAPBQ-D.jpg

En hier zijn ze pas net begonnen  :D

8

Idd ook een goed idee :Y
En wat een enige foto, de lol straalt er van af :D

9

Je kunt botercrème blauw kleuren en allemaal piekjes spuiten, dan heb je een koekiemonster. Of Pino. Of rood voor Elmo. Of groen voor Oscar. Of... :lol:

Laat je het resultaat zien?

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

10

Zal ik zeker laten zien, de verjaardag is op 11 sept dus daarna komen de foto's! :Y