Re: Wat is voor jullie de lekkerste vulling!!!

Kipling79 schreef:

Ik vind de combi van citroenkwartaartpudding (Mona) met aardbeienjam het lekkers. Ben ook erg benieuwd naar lemoncurd, maar dat heb ik echt nog nooit ergens kunnen vinden....... :rolleyes:

Ik maakt hem zelf maar nu heeft appie het in een potje bij de jammetjes staan. Is ook errug lekker.

27

Taartjes en co schreef:
Kipling79 schreef:

Ik vind de combi van citroenkwartaartpudding (Mona) met aardbeienjam het lekkers. Ben ook erg benieuwd naar lemoncurd, maar dat heb ik echt nog nooit ergens kunnen vinden....... :rolleyes:

Ik maakt hem zelf maar nu heeft appie het in een potje bij de jammetjes staan. Is ook errug lekker.

mag ik vragen wat de appie in een potje heeft staan?

Groetjes - Rosanna - Ciao!
www.facebook.com/DolcissimiTaarten

28

Chocoladebiscuit gevuld met chocoladeganache en verse frambozen  :9
Of naturelbiscuit met Werther's Echte-vulling en dulche de leche  :9   :9
Of ook bokkenpootjesvulling met een laagje krokante chocolade  :9  :9  :9
Of...  :lol:  Ik vind gewoon veeeeeel lekker!

Groetjes van Natascha!

29

r.ballirano schreef:
Taartjes en co schreef:
Kipling79 schreef:

mag ik vragen wat de appie in een potje heeft staan?

De lemoncurd vermoed ik.

Groetjes van Natascha!

30

wat een heerlijke vullingen allemaal  :9
maar stel je neemt de bokkepootjes vulling he, moet je dat dan eerst verkruimelen en dan mengen met slagroom ofzo??
(sorry ben een leek)

"Mensen die opgeven zullen nooit weten hoe dicht ze bij hun doel waren"

31

Helaas mijn Appie niet.... Maar ik zal dan eens een XL in de buurt gaan opzoeken... Bedankt voor de tip! En dat smeer je er dan 'puur' op, net als een jam?

32

Taartjes en co schreef:
Taartenmarie schreef:
wampie007 schreef:

Buitenkant bekleden met slagroom en daar doorheen gekruimelde bokkenpootjes

????
Dit vind ik niet zo'n goed tip.. Van de slagroom kan je fondant/marsepein smelten. Het zal vast wel eens goed gaan maar nogmaals, ik vind het geen aanrader  :nooo
Daarnaast zou ik ook geen gekruimeld bokkepootjes door de afsmeerlaag doen. Lijkt me de strakheid van je taart niet bevorderen.

Volgens mij heeft ze het over bekleden met slagroom dus komt er geen marsepein of fondant overheen.
Ik vind het geweldig klinken hoor.

Dan heb ik niks gezegd... :o  Ga er bijna vanuit dat iedereen bekleed met marsepein/fondant... ;)

Life is what you bake it.

33

Kipling79 schreef:

Ik heb het gevonden bij de Albert Heijn. Stond bij de jam afdeling.
En evt Makro als je een pas hebt.

34

Kipling79 schreef:

Helaas mijn Appie niet.... Maar ik zal dan eens een XL in de buurt gaan opzoeken... Bedankt voor de tip! En dat smeer je er dan 'puur' op, net als een jam?

Staat idd bij de rare engelse jams (vaak bovenaan op het schap). Je smeert het er idd puur op, een lekkere laag :9

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

35

@Kipling79
Hij is het lekkerste als je hem zelf maakt.Jammie!!!!
Het recept staat hier bij de recepten op de site.
En ja je kan het door de boter creme doen of een laagje onder een vulling. :Y  :Y  :Y

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

36

Taartenmarie schreef:
Taartjes en co schreef:
Taartenmarie schreef:

????
Dit vind ik niet zo'n goed tip.. Van de slagroom kan je fondant/marsepein smelten. Het zal vast wel eens goed gaan maar nogmaals, ik vind het geen aanrader  :nooo
Daarnaast zou ik ook geen gekruimeld bokkepootjes door de afsmeerlaag doen. Lijkt me de strakheid van je taart niet bevorderen.

Volgens mij heeft ze het over bekleden met slagroom dus komt er geen marsepein of fondant overheen.
Ik vind het geweldig klinken hoor.

Dan heb ik niks gezegd... :o  Ga er bijna vanuit dat iedereen bekleed met marsepein/fondant... ;)

Ik heb het wel bekleed met marsepein, maar het resultat kreeg ik inderdaad niet glad
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KVNU8QSO.jpg.
Maar hij was wel heeeeeeel lekker. vooral in combinatie met de vulling van bramen tussen de lagen.

a smile a day keeps the doctor away !!!!!!

37

mrsvanbemmel schreef:

maar stel je neemt de bokkepootjes vulling he, moet je dat dan eerst verkruimelen en dan mengen met slagroom ofzo??
(sorry ben een leek)

met slagroom weet ik niet zeker, maar bij de bcmix idd de bokkepootjes door de shredder  ;)  doen :Y  :9  :9

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

38

Carien schreef:
mrsvanbemmel schreef:

(sorry ben een leek)

met slagroom weet ik niet zeker, maar bij de bcmix idd de bokkepootjes door de shredder  ;)  doen :Y  :9  :9

ja en dan crunchy m&m's door de shredder en die er ook nog doorheen... jummie!

39

ik heb nog niet veel vullingen gehad. maar zelf ben en blij ik dol opo banketbakkersroom!!!

en heb sinds kort de aardbeienmouse ook in mijn top staan :D

40

Hier wordt heel veel aardbeienmousse gegeten.
Zelf vind ik slagroom met werthers originals hemels

Ik bak taart, ik eet taart, ik ben taart.
groetjes Ingrid

41

mmmm wat een lekkere combinaties.

Voor kipling 79: Betreft lemoncurd; is makkelijk zelf te maken maar ook te koop bij albert heijn. Of voor als je Amsterdam bent of woont: verschillende merken bij the Bristish Store Constantijn Huygenstraat.

Overigens zelf de patidess champagne met slagroom en frambozen gemaakt dit weekend mmmm, gecombineerd met chocomousse en laag 4 vruchtenjam.

42

Ik vind al mijn taarten lekker  :lol: ! De ontvangers van mijn taarten zijn gek op vanillecrème met pure chocolade stukjes gecombineerd met aardbeienjam. Ook aardbeienbavarois, verse aardbeien met witte chocolade ganache doet het goed. Oh ja, van melk/pure chocoladeganache gecombineerd met slagroom en dulce de leche worden ze ook wild!

Jacqueline

43

r.ballirano schreef:

Hoi,

nou de titel zegt het al!
Ik ben heel erg nieuwsgierig van wat nou jullie lekkerste vulling is!

Ik vind dit heel erg lekker bij de naturel biscuitdeeg:  :P

1ste laag banketbakkersroom met verse aardbeienstukjes
2de laag slagroom met  chocoladedruppels

Of bij chocolade biscuitdeeg:  :P

1ste laag kersenvlaaienvulling
2de laag met mascarpone/slagroomcréme

Nou ben erg nieuwsgierig naar jullie vullingen!!!  :Y   :Y   :Y

Leuk onderwerp!!

Zelf hou ik er van aardbeien met chocolade.. maar kokos en chocolade vind ik ook erg lekker.. Maar ook bokkepootjes, toblerone
En natuurlijk de mona toetjes.. citroenkwark, aardbeien, chipolata

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

44

heb pas iets nieuws geprobeerd, die had ik op het forum gelezen:

- appeltaartkwark (van mona volgens mij), wat slagroom er doorheen spatelen en dan bedekken met gebakken appelstukjes en kaneel (of zoals ik heb gedaan, met kaneelbiscuitcake.)

Lekker herfstig

Leuk onderwerp hoor, kan ik af en toe eens spieken wat iedereen uitprobeerd, kan ik wat ideeen opdoen!!!

a smile a day keeps the doctor away !!!!!!