1

Onderwerp: waar werken jullie het liefst mee???

wat kiezen jullie? of vinden jullie het fijnst werken? en gebruiken jullie het meeste??

marsepein
of
fondant

misschien leuk als je de voor en na-delen noemt uit eigen ervaringen:D

ik ben gewoon benieuwt! :D

Re: waar werken jullie het liefst mee???

ik vind marsepein lekkerder, maar fondant fijner werken omdat dit qua structuur iets anders/ fijner is. De grotere taarten doe ik dan ook liever met fondant, en ik denk dat ik er daarom ook meer van gebruik dan van marsepein. :)

3

christine-h schreef:

wat kiezen jullie? of vinden jullie het fijnst werken? en gebruiken jullie het meeste??

marsepein
of
fondant

misschien leuk als je de voor en na-delen noemt uit eigen ervaringen:D

ik ben gewoon benieuwt! :D

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

4

ik bekleed liever met fondant omdat ik marsepein te plakkerig vind.. maar voor decoraties gebruik ik vaak wel marsepein.. En het is ook een kwestie van smaak denk ik.. ik vind fondant en marsepein niet lekker.. hahaha.. Maak wel de taarten maar geef mij maar een appeltaart.. hahaha
Ik ga deze week proberen om te bekleden met fondant en marsepein.. 1:1 ben benieuwd..!

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

5

Voor mezelf gebruik ik marsepein voor de basis, gewoon omdat ik dat lekkerder vind en voor decoratie wat uitgehard moet worden gebruik ik fondant. Bij een echt witte taart gebruik ik meestal wel fondant als basis omdat ik witte marsepein iets minder mooi vind. Voor anderen is het maar net waar de voorkeur naar uitgaat. Soms meng ik het ook.

groetjes el

6

leuk allemaal te lezen. nog meer mensen die hun keuze willen delen???

7

Ik gebruik altijd marsepein, vind het lekkerder dan fondant. Ook boetseren doe ik met marsepein, net zoals opstaande bloemetjes enzo maken. Alleen als iets echt goed of snel moet uitharden (zoals bijv. een lussenstrik) gebruik ik fondant.

8

Ik gebruik altijd marsepein, vind het lekkerder dan fondant. Ook boetseren doe ik met marsepein, net zoals opstaande bloemetjes enzo maken. Alleen als iets echt goed of snel moet uitharden (zoals bijv. een lussenstrik) gebruik ik fondant.

9

Ik bekleed het liefst met marsepein. Fondant plakt zo snel en is minder lekker. De kleurtjes zijn ook mooier bij marsepein (vind ik). Maar voor boetseersels ga ik toch voor fondant.

Groetjes van Natascha!

10

Ik vind marsepein lekkerder, dus ik bekleed de taarten met marsepein. Wanneer iets rechtop moet staan dan gebruik ik fondant.

11

leuk al die reacties te vergelijken:) ik werk zelf namelijk veel met marsepein maar doe zo af en toe met fondant.

nog meer mensen die hun voorkeur willen delen???

12

Ik gebruik altijd marsepein, dat vind ik lekkerder.
Voor sommige dingen gebruik ik wel fondant bv lussenstrik sommige boetseersels en als ik een hele witte taart moet maken.

13

Ik gebruik bijna altijd marsepein. Ik vind het veel lekkerder. Laatst heb ik een taart dubbel bekleed. Met marsepein voor het lekker en fondant voor het witte kleur. Het zag er erg goed uit maar was wel erg dikke laag. Toch wel voor herhaling vatbaar voor het leuke. Boetseersels doe ik vaak ook met marsepein maar als het echt goed moet drogen gebruik ik fondant.

Groetjes Gülendem

Ik gebruik altijd fondant maar toevallig ga ik het vanmiddag 1:1 mengen met donkerbruin ik wil namelijk een strik maken maar fondant donkerbruin maken is lastig dus kijken hoe dat gaat met marsepein en fondant.
En ik wil een ivoren taart dus ga ik blanke marsepein mengen met wit fondant spannend voor mij.

Groetjes P@trici@

15

saltandpepper schreef:

Ik gebruik altijd fondant maar toevallig ga ik het vanmiddag 1:1 mengen met donkerbruin ik wil namelijk een strik maken maar fondant donkerbruin maken is lastig dus kijken hoe dat gaat met marsepein en fondant.
En ik wil een ivoren taart dus ga ik blanke marsepein mengen met wit fondant spannend voor mij.

toevallig wil ik bij een volgende bestelling ook met 1:1 werken. ook mijn eerste keer. dus ben beneiwut hoe het is gegaan!

toch leuk te lezen dat er nog zoveel mensen marsepein gebruiken. want toen ik hier voor het eerst kwam dacht ik ohw jee al die mensen gebruiken fondant. dus ik snel ook maar een taart met fondant gemaakt :) dat was toen voor mij al weer 2 jaar geleden dat ik er een met fondant had bekleed.