1

Onderwerp: Op zoek naar kant en klare biscuit

Sinds 3 jaar ben ik nu taarten aan het bakken en heb enorm veel hulp aan de faq en de zoekfunctie gehad, maar nu kan ik het even niet vinden.
Ik heb iedere keer zelf biscuits gebakken, maar ik vond ze nooit mooi hoog (max. is denk ik 4-5 cm hoog) en de randen waren niet heel mooi. En ik vind dat bakken eigenlijk helemaal niet leuk, ik versier liever. Vaak zitten denken om ergens kant en klare biscuits te kopen, maar waar koop je dat???
Nu is onze oven kapot gegaan, gril met circulatie doet het nog wel, waardoor ik er alles mee kan doen, behalve taart bakken. Nu kan ik het laten repareren of de kans aangrijpen om te zoeken waar ze wel kant en klare biscuits verkopen.
Bij ons bij de bakker in ieder geval niet. Ik woon in Maarheeze.

Dus mijn uiteindelijke vraag: weet iemand waar je kant en klare biscuit koopt om een taart mee te maken (Weert, Budel, Heeze, Leende, Eindhoven, Geldrop, Mierlo, Nuenen, Helmond?)

Linda

2

Re: Op zoek naar kant en klare biscuit

Bij de AH kun je ze kopen, ze zijn dan al in 3 plakken voorgesneden.
Of ze ook lekker zijn ? Daar kan ik je geen antwoord op geven, ik heb ze nog nooit gekocht.

Christine.

3

Dank je wel Christine. Mijn moeder had het al een keer gezegd, maar ik was er helemaal van overtuigd dat ze de vlaaibodems bedoelde. En wij hebben geen AH in het dorp, dus had het niet gecontroleerd.
Heeft iemand ook al ervaring met de biscuits van de AH?

Groetjes, Linda

Linda

4 Laatst bewerkt door sil (29-08-2011 19:12)

ik heb ze bij de ah in boxtel nog nooit gezien. In boxtel zit wel een dagcentrum voor verstandelijk gehandicapte ( de werf) die een bakkerij hebben en daar haal ik wel eens door hun gebakken bodems in cijfervorm ( is wel een poosje geleden dus ik weet niet zeker of ze dat nog doen). Die waren wel atlijd goed van smaak.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

5 Laatst bewerkt door sil (29-08-2011 19:14)

cello-zorg.nl/Smartsite.shtml?id=52821

wel nog even www ervoor zetten

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

6

Dank je Sil, maar Boxtel is eigenlijk iets te ver uit de richting, maar als ik het verder nergens kan vinden zal ik eraan denken.

Linda

inderdaad bij ah maar ook bij de Hanos. Ik weet niet of die in de buurt zit maar je moet er wel een kvk inschrijving voor hebben.
Ik heb ze zelf nog nooit gebruikt.

8 Laatst bewerkt door Tamara1977 (30-08-2011 09:45)

Idd bij de AH heb je kant en klare en bij bakkers heb je kans dat ze die hebben.
Hier in Veldhoven zit bakker moeskops en die heeft ze voor €5  geloof ik.

Hanos heeft ze ook

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977

9

Sommige bakkers doen het wel, gewoon vragen. Ben keer in brabant op workshop geweest en zij maken nooit zelf biscuit en cake, laten ze altijd maken door de bakker.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

10

Heb ooit een keertje die van de AH geprobeerd, maar vind het echt geen aanrader, smaakt absoluut niet naar een lekkere, zachte, luchtige bisquit. Ik zou het dan ook eens bij een bakker vragen.

Mocht je oven weer gerepareerd zijn misschien een keertje de mix van fun cakes uit proberen, als je voldoende mix gebruikt, je lang genoeg blijft mixen en je oven is goed, dan kan ie volgens mij niet mislukken.