1

Onderwerp: kleffe cupcakes

Omdat ik binnenkort jarig ben en hiervoor cupcakes wil maken, ben ik al volop aan het proefbakken. (heel vervelend al die cupcakes proeven!)

Maar ik heb nu al 3 verschillende recepten geprobeerd en ze zijn nog niet zoals ze moeten zijn. Het probleem is steeds dat ze te stevig en te klef zijn. Ze zijn wel gaar, maar te vochtig lijkt het.

Het eerste recept had even veel boter als suiker als bloem.
het tweede recept was net weer anders, al minder boter, maar nog niet lekker.

Dus als laatste poging heb ik uit een heel oud receptenboek een beslag voor gewone cake: 2 eieren, 100 gr boter, 150 gr suiker en 200 gr zelfrijzend bakmeel en nog wat melk.

Dit recept leek me al beter, omdat er in verhouding minder boter inzit, maar toch nog niet goed..... Cupcakes gaan zeker 30 minuten in de oven, goed afgekoeld, op kamertemperatuur ingredienten gebruikt, net iets meer dan half vol gevuld (en rijzen dat op mooie hoogte uit, precies tot het randje.. oven 170 graden

Wat kan ik nu verkeerd doen?
Al ruim 30 cupcakes gebakken, maar nog niet perfect... moet ik straks alsnog een taart bakken...

Wie kan vertellen wat ik niet goed doe?
Alvast bedankt

2

Re: kleffe cupcakes

cupcakemix van Funcakes kopen  :Y
superlekker en lukken goed

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

3

Re: kleffe cupcakes

ja, daar was ik ook al bang voor. Maar omdat ik heel veel cupcakes wil bakken wil ik toch de kosten een beetje drukken.

En al die andere ingredienten heb ik hier thuis, of in de supermarkt om de hoek...

welk recept gebruiken jullie?