1

Onderwerp: Met 2 verschillende kleuren de taart bedekken

Hallo!
Voor mijn volgende taart wil ik graag 2 verschillende kleuren als 1e laag op de taart maken. De linker kant van de taart wil ik blauw en de rechterkant wil ik rood. Daarop wil ik verschillende patroontjes ed maken.
Maar hoe kun je de 2 kleuren mooi laten aansluiten??
Ik wil de scheidingslijn niet helemaal bekleden..
Hopelijk heeft iemand een goede tip!
Groetjes,
Lien

2

Re: Met 2 verschillende kleuren de taart bedekken

Ik dacht aan 'lint' in een 3e kleur erover heen, maar dan bedek je de hele naad..dat doe je ook met sliert ui sugargun...aansluiten zonder hele naad te veerbergen...hmmmm zou t even niet weten...

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

3

Ik zou dan twee halve ronde lappen tegen elkaar aanleggen. Niet te dun uitgerold. Dan voorzichtig, zeker bij de naad,  verder rollen totdat je de goede dikte hebt.

4

even je cirkel op bakpapier tekenen of een taartkarton in de juiste doorsnee doormidden knippen. Lap uitrollen en dan de middellijn aangeven. Ook op je taart even de middellijn aangeven. De lap tegen de middellijn op de taart leggen en voorzichtig smootheren zodat die niet verschuift. Zijkant goed smootheren. Dan de andere helft. Als je beide helften goed hebt zitten kun je met 2 smoothers de middellijn voorzichtig tegen elkaar smootheren.

Heel verhaal :s  hoop dat het een beetje duidelijk is

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

5

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga mijn best doen ;)