1

Onderwerp: Bakkersroom Biscuit

Ik ga morgen een biscuit maken maar de volgende dag wil ik het gaan vullen.
Maar ik heb gister bakkersroom,klop-fix,verse slagroom en vlaaifruit(aardbeien) gekocht.

Hebben jullie tips met hoe ik het zal vullen ?

2

Re: Bakkersroom Biscuit

banketbakkersroom, slagroom en vlaai enk in een laag. ik zou geen klopfix gebruiken.
als je slagroom 35% vet is en echt koud en 1/3 suiker er bij is ie van zich zelf heel stijf.

verder even naar de houdbaarheidsdatum kijken als het gaat om de ingredienten. banketbakkers room moet je vast nog kloppen, slagroom is in het bakje/pakje vaak ook wel een aantal dagen houdbaar en blik is zeker lang houdbaar.

succes en welkom op het forum.

3

Het bisquit een nachtje in de vriezer, wordt ie lekkerder van. De volgende ochtend uit de vriezer, na 1 à 1,5 uur kun je hem in lagen snijden.
Banketbakkersroom maken, slagroom kloppen met een beetje suiker. Banketbakkersroom bij de slagroom doen en even doorkloppen of spatelen zodat het goed gemengd is. Even laten opstijven in de koelkast. Dit noem je Zwitserse room en dat is heel erg lekker.
Vullen: een laag Zwitserse room met meteen daarop wat vlaaivulling (niet zoveel als bij monchoutaart, want dat is niet lekker), dan een plak bisquit en dan weer een laag Zwitserse room met een beetje vlaaivulling. Lekker royaal met Zwitserse room vullen. :9

Groetjes, Elly

Moet ik dan zodra het uit de oven komt meteen in de vriezer doen ?

Het is trouwens de eerste keer dat ik het ga maken dus heb er niet heel veel verstand van

Kan ik het ook op een rooster laten afkoelen met een doek eroverheen en dan de volgende dag door de helft snijden enzo.

Of kan ik ook een paar uurtjes wachten met het door de helft snijden?

Eerst goed laten afkoelen dan pas in de vriezer, in een pedaalemmerzak.

Je kan ook wel snijden als de biscuit afgekoeld is, maar kruimelt dan veel meer.

Succes

www.taartenetalage.nl,
De foto etalage van mijn taarten.