1 Laatst bewerkt door Tieneke (29-08-2011 13:58)

Onderwerp: Vrolijke dooptaart!

Hallo allemaal,

Mijn nichtje werd afgelopen zondag gedoopt en ik mocht een taartje verzorgen.
Allemaal hartstikke leuk maar ook spannend om voor een gelegenheid te bakken ( meestal bak ik als ik zin heb een taartje kado te doen, ik blijf toch altijd nog onzeker over mijn kunnen  ;)  nog geen jaar bezig dus voel me nog beginneling).

Afein het mocht een vrolijke taartje worden en verder had ik de vrije hand.
Ik heb me weer eens laten inspireren door het forum hier ( zoooveel mooie taarten) dus als je iets herkend van je eigen taart.... Bedankt voor je inspiratie  :D .
En Peggy bedankt voor de mooie kleurtjes!

Genoeg gebabbelt...... de foto's

Bovenste gevuld met tropisch vlaaifruit, mangomousse, lemon curd en nog eens mangomousse. Afgesmeerd met merengue BC met lemon curd erdoor.

Onderste gevuld met 2x frambozen jam en 2x witte chocolade merengue BC met verse frambozen. Afgesmeerd met de witte choco BC

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MDMBX8GA-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-74LDL6JX-D.jpg

En dan nog 2 mini taartjes omdat er 2 met koemelk intollerantie waren.
Gevuld met 2xlemoncurd ( zonder boter), passievrucht/mango merengue BC met verse stukjes mango ( bc op basis van plantaardige boter).

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CDUSLYGH-D.jpg

Bedankt voor het kijken.
Tips en op/aanmerking zijn heel erg welkom!  :Y

2 Laatst bewerkt door taartelien (29-08-2011 14:34)

Re: Vrolijke dooptaart!

mooi!!

Groetjes Carolien

3

heel mooi! Maarre je moet even de jpg vervangen door img dan kan iedereen het zien ;)

Super! Hele mooie kleur combinatie!

Life is what you bake it.

5

Hoi hoi,

Pff moest weer even zoeken wat ik nu bij die foto's moest zetten, lukte steeds niet maar tadaaa hier zijn ze!
Bedankt voor je hulp!
:thumb:

6

oh wauw, deze vind ik echt suuuupermooi!

Schatje
:)

8

Geweldig leuk en mooi gemaakt!
Je mag zeker wat zekerder over jezelf zijn hoor, ze zijn echt super :)

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

9

Hartstikke mooie taart!! Hoe krijg je de ronding in de gekleurde 'onderrand' en de witte 'bovenrand' precies hetzelfde??

10

Mooie taart! (en wat een leuke naam!!!)

groetjes Wilma

11

Leuke taart!

12

Wat issie leuk! vind je vogeltje zo schattig!

13

Geweldig, schattige kleurtjes ook  :thumb:

14

Héél stijlvol met deze kleurtjes ! Ik vind het ook erg leuk dat je zo je best hebt gedaan om 2 leuke en smaakvolle taartjes voor de koemelk-intolleranten te maken  :thumb:

Carpe Diem !

15

Super leuke taart.

Wil jij bij ons een workshop volgen? Kijk dan op www.hetbontetaartje.nl

16

Wat een lief taartje! Mooie kleuren  :)

Ieder zijn smaak, ieder zijn taart! Ook voor al uw eetbare prints! Info?
www.smaaktaart.nl

17

Kipling79 schreef:

Hartstikke mooie taart!! Hoe krijg je de ronding in de gekleurde 'onderrand' en de witte 'bovenrand' precies hetzelfde??

Bedankt voor je leuke reactie! Ja die rand... hoe zal ik dat even makkelijk uitleggen....
Ik heb de omtrek van de taart gemeten ( was 90 cm) en toen 2 x een vel bakpapier van 90 cm gemaakt.
Ik wilde graag 3 golfbewegingen op de taart dus 1 papier in 3 gevouwen. Erna de hoogte van de taart gemeten en zo gekeken wat ik mooi vond als hoogste deel en wat als laagste ( hoogste 8 cm en laagste 5 cm). Dan deze gemarkeerd op het gevouwen bakpapier en een afbuigende lijn tussen deze 2 punten getekend. Papier nog een dubbel ( zo heb je 2 gelijke helften) en erna uitgeknipt.

Op het andere papier de strookjes fondant gelegd en erna het uitgeknipte papier op de fondant, mesje er langs en voila je hebt het randje...
O ja nog met de sugergun een randje bovenop gedaan en zilver gemaakt.

Beetje duidelijk??? :o
Gewoon eens proberen, met logisch denken kom je een eind  :P

18

nou, de onzekerheid is niet nodig hoor, hele leuke taart geworden

19

monique63 schreef:

Héél stijlvol met deze kleurtjes ! Ik vind het ook erg leuk dat je zo je best hebt gedaan om 2 leuke en smaakvolle taartjes voor de koemelk-intolleranten te maken  :thumb:

Dank je! De taartjes werden ook erg gewaardeerd door de ontvangers, vonden het trouwens ook erg lekker. Ze hadden niet verwacht dat er speciaal iets voor hun zou zijn dus dan is het zeker leuk  :)
En dan vind ik het zelf wel weer leuk om het in dezelfde stijl als de grote taart te doen, toch beetje 1 geheel zo.

Nog eens bedankt voor je leuke reactie!

20

eeja schreef:

nou, de onzekerheid is niet nodig hoor, hele leuke taart geworden

:o  ga beetje blozen van deze reacties. Zit gewoon beetje in me, moet en kan altijd beter ( pietje precies?) ;)

21

Wollie schreef:

Mooie taart! (en wat een leuke naam!!!)

Ja leuke naam  ;) ! Ze wonen in Belgie ( schoonzus is Belgisch) dus daar ook wel een 'bijzondere' naam.

22

Bedankt allemaal voor de leuke en lieve reacties! Vind het leuk te lezen dat hij bij jullie in de smaak valt.  :D 

De kleurtjes zijn geinspireerd op een taart van Peggy v/d Ven, had ook kleuren bij haar besteld. Erg tevreden hierover! Heb het dus niet helemaal zelf verzonnen  :o , alleen zilver erbij gedaan. Dat is dan weer het mooie van dit actieve forum he, dat je elkaar kunt inspireren.  ;)

Lieve groetjes!

23

Wat een mooie, lieve taart! En schattig, die 2 kleine taartjes erbij! :thumb:

24

Wat een gave taart, echt super. :)
Ben wel heel nieuwsgierig waar jij (en volgens mij heb ik hem bij andere ook gezien) het vogeltje vandaan heb gehaald? Is het een puzzelplaatje, een uitsteker????

25

channie schreef:

Wat een gave taart, echt super. :)
Ben wel heel nieuwsgierig waar jij (en volgens mij heb ik hem bij andere ook gezien) het vogeltje vandaan heb gehaald? Is het een puzzelplaatje, een uitsteker????

Ah dat vogeltje... ik heb het hier al eens gezien op een taart in Pip stijl maar ken het eigenlijk van een kaartje ( van Jojanneke). Heb het gegoogled en uit vergroot en zo een puzzelplaatje van gemaakt in de kleuren van de taart.
De eerste keer dat ik gepuzzeld heb trouwens, wel heel leuk om te doen. Dat takje heb ik erbij gedaan omdat ik het anders zo kaal vond.

Groetjes!