1

Onderwerp: Bakken biscuit zonder mix

Ik heb een vraag. Ik ga voor aankomend weekend een lactosevrije taart maken en daarom ga ik dus nu proberen een kapsel te bakken zonder mix met het recept biscuit 2 van hiernaast. Alleen moet het een grote taart worden. Heb uitgerekend dat ik 12 eieren nodig heb. Dat past niet in 1 keer in mijn mixer. Als ik de mix gebruik maak ik mijn beslag in 2 gedeelten en laat het eerste wachten totdat het 2e deel klaar is. Kan dit ook met het recept van biscuit 2 van hiernaast of zakt het in als ik het 15 minuten laat staan? Ik lees namelijk dat je nadat je het beslag in het bakblik hebt gedaan hij dan gelijk de oven in moet.

2

Re: Bakken biscuit zonder mix

Het "gevaar" is dat je lucht uit het beslag gaat, maar ik doe het wel vaker en ik heb nergens last van. Dus ik zeg: "Doen"!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

Ik doe het wel eens met mix. Maar heb het nog nooit met de biscuit2 zo gedaan.
Is het geen optie om een klein lactosevrij taartje te maken en dan een grote van mix. Ik heb er binnenkort een die eivrij moet zijn maar die maak ik echt niet groot.
Er is trouwens ook lactose- en glutenvrije mix te koop.

4

Ik ga er nog eens over verzinnen of ik het ga proberen om 1 grote taart te bakken of toch maar 2 kleine taarten ga maken.

5

:think: 1 kleinere, heel hoge ipv 1 grote?
(als in 2 kapsels bovenop elkaar, evt kartonnetje ertussen ivm aansnijden)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Ik keek nog eens naar het recept en bedacht me dat ik natuurlijk wel 12 eieren in 1 keer kan mixen. De bloem spatel je er naderhand pas door dus het gaat alleen om de eieren en de suiker. Ga dus toch maar 1 grote biscuit proberen

7

Je kan hem toch in 2x bakken en dan alleen dun bovenste laagje eraf snijden en daarna weer op elkaar leggen? dan heb je toch een grote taart zonder risico!

Ik heb nml een keer een grote lactose en eivrije taart moeten maken en dacht hup alle mix in 1x bakken nou dat ging toch mis!! gaarde voor geen meter :s uiteindelijk opnieuw en toen in 2x en de taart was perfect!

succes groetjes Sterre

8

bedenk bij het in 1x mixen van 12 eieren het volume heel erg toeneemt! 
en in 2x is echt wel een optie, je kunt de eerste helft al langzaam spatelen tijdens dat het 2de deel in de mixer zit.

succes ermee!

Groetjes, Dorothea.

9

Als je je eieren in 2 keer mixt kun je ze naderhand bij elkaar gooien en dan de bloem er doorheen spatelen. De opgeklopte eieren kunnen wel even "stil" staan maar als de bloem er door zit moet je biscuit de oven in (als je het in 1 taartpan doet)

succes Groetjes Letty