Onderwerp: Appelvlaaivulling maken

Kan iemand me misschien helpen aan een lekker recept voor appelvlaaivulling????
Ik heb al een keer de appeltoet van mona gebruikt, maar ik ben van het joghurt gebeuren niet zo'n fan.
En aangezien er geen kant en klare appelvlaaivulling verkocht wordt zit ik een beetje met de handen in het haar!!!!! :grr:

Wie helpt me??

Groetjes,
Annemiek

2

Re: Appelvlaaivulling maken

Ik heb weleens appel in kleine stukjes gesneden, met wat kaneel, evt. suiker en rozijnen en toen in de magnetron of koekenpan. Dit aflaten koelen en dan kan ´t in de taart.

Mirie schreef:

Ik heb weleens appel in kleine stukjes gesneden, met wat kaneel, evt. suiker en rozijnen en toen in de magnetron of koekenpan. Dit aflaten koelen en dan kan ´t in de taart.

:Y

4

100 ml appelsap
750 gram appels (jonagold bijv.)
50 gram suiker
1 pakje vanillepuddingpoeder
Citroensap

Appel in kleine blokkes snijden en in de pan doen met 50 ml appelsap en de suiker. Voeg ook een theelepel citroensap toe
Dit ca 5 min laten koken.
Meng de pudding met de rest van de appelsap en voeg dit toe, even roeren en dan a laten koelen.

Heel erg lekker en makkelijk.

Groetjes Sanne

5

Owww klinkt goed...ik breek even in....dank voor t idee...staat ie al bij recpten hier links????.....

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

6

Ilucya schreef:

Owww klinkt goed...ik breek even in....dank voor t idee...staat ie al bij recpten hier links????.....

Nee volgens mij nog niet

Groetjes Sanne

7

....appelvulling bestaat wel hoor :)
je hebt van hak tegenwoordig ook appelvlaaivulling, net als de aardbeien en kers-variant maar dan van stukjes appel.
Ik doe hier altijd wat kaneel door en dan heb je een echte appeltaartsmaak. (je zou er eventueel nog rozijnen door kunnen doe als je daar van houdt)

groetjes dorien

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

8

Ennas schreef:
Ilucya schreef:

Nee volgens mij nog niet

zou dat kunnen of moet je dan een ' verzoek'  indienen? geen idee hoe dat gaat.... :s

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

9

Ik bak altijd plakjes appel in een koekenpan in roomboter en voeg daar suiker en kaneel bij toe. Heerlijk!

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen