1 Laatst bewerkt door Claud (27-08-2011 18:09)

Onderwerp: Bruidstaart wit/lila/donkerpaars, verjaardagsstapel met knuffelschaap

Mijn eerste 'echte' bruidstaart! Het bruidspaar kwam met een foto van dezelfde stapel maar dan met een zwarte band en fel roze bloemen, misschien van iemand van hier? Ze trouwde echter in het paars dus wilde de band donkerpaars en de bloemen lichtpaars/lila. Ik had nog nooit zoveel bloemen moeten dusten, viel me nog tegen hoeveel werk daarin ging zitten. De kleur voor het dusten kon ik nergens vinden naar m'n zin dus heb ik zelf gemengd, maar voordat die kleur naar m'n zin was had ik een vol potje :lol: Het bekleden was een ramp, veel te warm en veeeel te vochtig in huis. De marsepein deed dingen die het nog nooit gedaan had, scheurde en plakte vreselijk. Ik kreeg het bijna niet glad, smoother gebruiken was vrijwel onmogelijk. Na 3 keer opnieuw bekleed te hebben besloot ik, inmiddels bijna 2 kilo marsepein armer, het er maar mee te doen.  Uiteindelijk zag het er toch nog prima uit vond ik. Ze wilden eigenlijk eerst de topper op de bruidstaart maar bedachten zich (gelukkig) en kozen ervoor om er een apart taartje bij te doen voor de topper die ze dan mee naar huis konden nemen. Taart gisteren gebracht op een prachtige locatie en wat zagen ze er mooi uit zeg  :Y

Onderste en bovenste laag gevuld met een laagje witte chocolade, bastognecrème en dulce de leche. Middelste en losse taartje gevuld met een laagje pure chocolade, vanille merengue crème en frambozenjam.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3SBC7KVZ-D.jpg

De kleuren komen alleen helemaal niet goed over want het was erg bewolkt tijdens het maken van de foto's, het wit lijkt gelig en de bloemen lichtblauw  :s Beetje jammer.

En dan nog een taartje voor de lieve blonde Noa. Ze wordt 4 jaar en wilde heel graag het knuffelschaapje waar ze mee slaapt op de taart. In overleg met haar moeder maar besloten er dan een soort schapenstapel van te maken. Ik had eerst schaapjes met licht gezicht en witte wol gemaakt maar dat vond ik veel te kinderachtig worden voor een meid van 4, vandaar de schaapjes met zwarte kop. Alleen brak tijdens het maken van de foto's het zonnetje door en en binnen een minuut had ik een luchtbel op de onderste taart aan de voorkant. Misschien door de warmte?? Je ziet hem op de foto volgens mij zelfs al een beetje opkomen. Heb hem door de vlindertjes niet helemaal weg kunnen krijgen helaas :( Nu al de 2e keer dat ik binnen no-time ineens zo'n grote luchtbel krijg, iemand tips oid?

Onderste taart vanillebiscuit gevuld met een laagje pure chocolade, vanille merengue crème en frambozenjam. Bovenste taartje van chocoladebiscuit, gevuld met een laagje witte chocolade, pure chocolade crème en frambozenjam.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8IMGBBFF-D.jpg

Tips en op- en/of aanmerkingen zijn altijd zeer welkom!

2

Re: Bruidstaart wit/lila/donkerpaars, verjaardagsstapel met knuffelschaap

Mooi!!

:thumb:

Groetjes Carolien

3

:thumb:  :thumb:  :thumb:

Ik vind het prachtige taarten en echt super leuk om de noekelknuffel van het meisje zo na te maken!!

4

Prachtige bruidstaart, en bij mij komen de bloemen wel behoorlijk paars over op het scherm hoor.  :Y

Schaapje is liefff...

~ Never waste a good crisis... ~

5

Mooi hoor :)

6

Mooie bruidstaart!

en je schapen taartje vind ik ook erg leuk!
balen van die luchtbel zeg... ik heb helaas geen tips voor je..sorry.

7

Mooie taarten. Grappig dat knuffeldoekje heeft mijn oudste ook  :)

8

Bedankt voor jullie reacties!  :thumb:

9

Ik ben weg van je bruidstaart, echt heel mooi! :thumb: En wat is de taart met het knuffelschaapje lief!