1 Laatst bewerkt door taart van gout (28-08-2011 20:49)

Onderwerp: Frostysheets breken/scheuren bij het losmaken

hallo allemaal,

9 september moet ik een bruidstaart en een aantal glutenvrije cupcakes maken voor mijn broertjes bruiloft. Aangezien ik wilde zorgen dat alles op tijd gedaan was, heb ik voor de cupcakes een week of wat geleden al printjes besteld. Het zijn kleine prints op een frostysheet (staat in de titel op dit moment nog Icing maar ik bedoel frosty). Nu heb ik inmiddels zelf ook een printer en eergister een printje gemaakt dat ik vanavond op een taartje wilde doen. Totale drama... het bleef scheuren en kwam niet los van het plastic. Gisteravond ook een printje gemaakt en ingepakt in bubbelplastic en vanmiddag gebruikt, geen enkel probleem.
Nu werd ik al bang dus heb ik net even geprobeerd om de print voor 9 sept. los te maken maar hetzelfde probleem. Het zit in een plasticmapje met van die ringbandgaatjes en is daarna ingepakt in bubbelplastic.
Nu mijn vraag... is er nog iets aan te doen? Ik las misschien een nat doekje in het mapje doen aan de plastic kant van de sheet. Iemand ervaringen?
Dan nog een ander vraagje... misschien beter icingsheets nemen om op te printen?

Alvast super bedankt!

Groetjes,

Lisette

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola

2

Re: Frostysheets breken/scheuren bij het losmaken

Mijn ervaring is juist dat ze scheuren als de inkt nog te nat is en de sheets te 'vers'. Ik schilder er vaak met de hand zelf op en soms prints maar als ze wat langer drogen gaat het bij mij beter met loshalen.

Voor a.s. donderdag moet ik bruids cupcakes maken en die schildjes heb ik nu vandaag geschilderd/geprint. Met een ronde uitsteker alvast uitgestoken.
Het overtollige weggetrokken (wat dus ook heel erg scheurde) en donderdag maak ik ze rondom een beetje los, paletmes eronder en wip ik ze eraf.....hoop ik  :D  Maar dat lukt toe nu toe steeds.

Geen idee wat andere ervaren maar ik zou er geen nat doekje bij doen.

Succes!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

3

Heel even in de vriezer leggen schijnt ook te helpen. Ik print ook op frosty, heel soms is "het beginnetje" met loshalen even lastig maar verder gaat het goed.

Succes!

Er staat overal dat ik ze absoluut niet in de vriezer mag leggen. Bewaar jij ze wel eens na het printen of printen en dan verwerken?

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola

5

taart van gout schreef:

Er staat overal dat ik ze absoluut niet in de vriezer mag leggen. Bewaar jij ze wel eens na het printen of printen en dan verwerken?

Op de site van ricake staat een gedetailleerde handleiding, met daarin oa:  voor het losmaken max 1 minuutje in de vriezer  ;)

6

Ik heb het vrijdag jl. gehad. Wát een drama, kreeg het niet van de plastic ondersheet af..... uiteindelijk in de vriezer gelegd minuut of 5, 10 en daarna vlóóg hij eraf en néé er ging NIKS verloren van de kwaliteit, houdbaarheid etc.... Vanochtend zag hij er nog even mooi uit  ;)

7

el schreef:

Heel even in de vriezer leggen schijnt ook te helpen. Ik print ook op frosty, heel soms is "het beginnetje" met loshalen even lastig maar verder gaat het goed.

Succes!

:Y  . Dat doe ik ook altijd. In de luchtdicht verpakking bewaren (kamer temperatuur). En net voordat ik het gebruik leg ik even in de vriezer. Je moet wel daarna direct de plastic eraf halen terwijl die nog bevroren is, want het word heel snel weer zacht geworden (alleen binnen seconden).

Zie www.irenes-suikercreaties.nl voor zelf taarten en cupcakes maken in een workshop van Irene's SuikerCreaties in Eindhoven.