1

Onderwerp: Melts smelten en kleuren

Ik wil graag melts smelten en daarna in verschillende kleuren kleuren. Hebben jullie een tip hoe ik dit het beste kan doen?

2

Re: Melts smelten en kleuren

Om chocolade te kleuren heb je speciale kleurstof op olie basis nodig. Op de verpakking van de candy melts staan gebruiksaanwijzingen m.b.t. het smelten.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

3

Dankje.
Ik had de beschrijving gelezen. Maar wanneer ik er mee ga werken, hoelang blijft het dan gesmolten zodat ik verschillende kleuren kan gebruiken en even de tijd heb om er mee te werken.

Ik probeerde het met chocolade maar deze stolde heel vlug en werd zelfs hard in het pannetje zelf.

4

Tja, mijn ervaring is dat het vrij snel weer stolt. Je zult de melts tussendoor dus weer opnieuw voorzichtig moeten smelten. Als je chocolade in het pannetje hard wordt, dan is de temperatuur waarschijnlijk te hoog geweest.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl