1

Onderwerp: taart bewaren

Beste forum gebruikers,

Ik heb voor het eerst sinds ik taarten maak (en dat is nog niet zo lang) een vraag gekregen om 4 taarten te maken. Het worden prinsessen taarten voor het kinderdagverblijf van mijn nichtje.
Hoe lang kun je taarten bewaren (wel of niet in de koeling) en heeft iemand ervaring met invriezen??

Hebben jullie ook nog tips wat ik ertussen kan doen?? Blijft botercreme ook lang goed? bavarois lijkt me geen heel goed plan. misschien banketbakkersroom?

Veel vragen maar ik hoop dat jullie weer bruikbare info hebben voor me.

groetjes Nelleke

Re: taart bewaren

Sorry verkeerd geplaats. Ik heb het al gemeld.

3

[move] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Bbroom moet ook in de koeling....

5

NellekeMilort schreef:

Sorry verkeerd geplaats. Ik heb het al gemeld.

Na het melden word je verplaatst, dus ik heb je andere topic verwijderd.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Als je je taart buiten de koelkast wil bewaren, dan kan je het beste vullen met botercrème of jam. Wil je toch een ander smaakje, dan kan je ook de botercrème een smaakje geven bijv met patidess of door er koekjes oid toe te voegen. Volgens mij staan er bij de recepten ook wel vullingen wat uit de koelkast kan (meestal op basis van botercrème).

Tja taarten bewaren. Meestal als ik de taart op bestelling maak, dan zeg ik erbij zo snel mogelijk op eten. Laat je de taart langer staan, dan ik het op eigen risico. Deze taarten zijn meestal wel gevuld op basis van slagroom. Nu moet ik wel zeggen dat wij gerust taart eten die 4 dagen al in de koelkast staat (eerst wel even ruiken). Wij hebben er geen last van, maar er zijn mensen die er wel last van hebben. Vandaar zeg ik altijd zo snel mogelijk op eten.

Taart in de vriezer is ongeveer 3 maanden houdbaar.

Succes er mee!

groetjes Marlies