1

Onderwerp: Kwartier voor cupcake bekleden haalbaar, tekort of te lang?

In een ander topic heb ik al eens iets  eschreven over een cupcake workshop voor de dag van de mantelzorg. Wat ik nog heel graag wil weten is of het haalbaar is om 1 kwartier te berekenen voor het bekleden van een cupcake. En dan evt. 2 in een half uur en 3 in drie kwartier. Of heb ik dan juist tijd teveel berekend??

Mij is nl gevraagd na te denken of ik dit evt. zou willen doen en aangezien ze graag morgen antwoord wilt hebben hoop ik dat jullie mij vanavond nog een antwoord hierover kunnen geven!

Kom je een keer een kijkje nemen op mijn website:
www.taartenvanstefanie.webklik.nl of www.mijnalbum.nl/Album=YFZPPB68

2

Re: Kwartier voor cupcake bekleden haalbaar, tekort of te lang?

T zijn dus volwassenen?? Ik denk dat het op zich wel kan als ze er niet al te veel poespas op willen en je genoeg materialen hebt. Als mensen op elkaar moeten wachten qua uitstekertjes, rollertjes etc. ga je het niet redden vrees ik.

Leuk idee trouwens en leuk dat je ervoor bent gevraagd!

Succes!!

I just love it....!!

3

Ik snap je vraag niet helemaal geloof ik.

Moet je gaan berekenen hoeveel cupcakes jij zelf in een kwartier maakt?

Of moet je berekenen hoe lang een workshop moet gaan duren bij het maken van 1-2-3 cupcakes. Dus hoe lang de mensen die de workshop gaan volgen er over doen.

Misschien moet ik eerst het topic lezen waar je het over hebt, maar nu begrijp ik het nog niet ;-).

4

Oeps sorry, ik denk dat ik maar halve informatie heb gegeven.
Zit zo in mijn hoofd dat het op een gegeven moment allemaal wel duidelijk zou kunnen zijn maar dat is het dan dus niet.

Het is dus inderdaad de bedoeling dat de mensen zelf een cupcake gaan versieren en dat ik moet berekenen qua tijd wat mensen kwijt zijn voor het bekleden van 1, 2 of 3 cupcakes.
Daar moeten we nog over praten wat het handigst is.

En ik denk dat ik een aantal voorbeeldcupcakes neer zet dat ze een indicatie hebben wat ze kunnen maken. Als ze het nog zelf moeten gaan bedenken duurt het misschien wel langer.

5

Aha zo. En mogen ze er dan dus bijvoorbeeld 3 achter elkaar maken?

Ik zou denken dat als je het nog nooit gedaan hebt, moet kiezen welke kleuren je leuk vindt, moet uitrollen, uitsteken etc, je misschien wel 15-20 min bezig bent, maar dat dat niet perse x 3 hoeft bij 3 cupcakes omdat je dan misschien sneller bent.

Snap je het nog?

6

Ja het is mij helemaal duidelijk!

Het wordt alleen niet voor hun kiezen of ze er 1, 2 of 3 mogen maken dat ga ik nog met de vrouw die mij gevraagd heeft bespreken.
Ik heb 3 schema's gemaakt en daaruit gaan wij dan kiezen wat het beste haalbaar is op die middag. Of ze dus allemaal 1 cupcake, 2 cupcakes of 3 cupcakes mogen gaan maken.

Maar inderdaad als ze er 3 achter elkaar mogen maken is drie kwartier misschien weer te lang berekend....

Ik hoop dat jij mij nu nog snapt....

7

Ah, dan snapte ik je ook niet 100%..... Dan zou ik gaan voor 3 en een half uurtje de tijd daarvoor!

I just love it....!!

8

Mamalein,

Dank voor je reactie, als ik weet wat het gaat worden laat ik het hier weten, vind het wel reuze spannend allemaal.