1

Onderwerp: scheurtjes

Net mijn alleseerste taart bekleed!
Afgesmeerd met botercreme en bekleed met gekleurde rolfondant, maar....spijtig genoeg allemaal kleine scheurtjes in het fondant, zowel op de top als aan de zijkant..

Heb ik de fondant te dun uitgerold? Heb er ook echt niet hard aangetrokken, gewoon beetje aangeduwd... Hellup!

2

Re: scheurtjes

Het kan zijn dat je idd te dun hebt gerold, maar door de hoge luchtvochtigheid gaat de fondant ook nog wel eens scheuren, vooral op de randjes.
Je kan het nog wel eens verhelpen door de taart even te smootheren  :Y

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

Het is inderdaad lastig om met dit vochtig weer te bekleden. Ik denk ook dat je te dun hebt uitgerold, of niet goed doorgekneed hebt.
Zelf heb ik een tijdje geleden veel problemen met bekleden gehad, terwijl ik al veel taarten bekleed had met marsepein. Ik ben Zeelandia gaan gebruiken en die is zachter dan Funcake. Nu ben ik erachter dat ik te hard op de lap drukte tijdens het rollen (beetje ongeduldig  :rolleyes:  :lol: ). Nu laat ik de roller het meeste werk doen en het probleem is over.....

4

inderdaad "rustiger" uitrollen, niet te dun en fondant eerst goed doorkneden (dit gebeurt natuurlijk vaak al met zelf kleuren, maar wanneer je voorgekleurde fondant gebruikt ook goed doorkneden).

Mochten er toch kleine barstjes/scheurtjes zijn kan je ze ook wel eens met een heel klein beetje crisco "wegwrijven" Echt niet teveel gebruiken anders gaat het glimmen