Onderwerp: mijn eerste x cake pops

zucht wat een ellende was dat zeg, na 6 mislukte beslaggen voor de cake pops, eindelijk de juiste gevonden. Toen aan de stoei gegaan met de melt candy en de melt chocolade, wat ik wel merkte is dat de chocolade heel lang duurt eer die droogt? heb het  maar uit eindelijk in de koelkast gezet. de melt candy droogte heel snel... Maar  nu mijn vraag over de melt candy,  hoe krijg je die mooi strak? En is het werken met gewoone chocolade niet fijner? Omdat ik merkte dat de melt chocolade  bijna niet echt droogte en daardoor de opgeplakte  figuurtjes snel naar beneden zakken. Ik hoor graag jullie meningen en tips!http://94.100.125.5/1395350001-1395400000/1395380401-1395380500/1395380408_6_lMkI.jpeg

2

Re: mijn eerste x cake pops

Ik vind ze leuk hoor!
Ik zou zeker niet met echte chocolade werken, dit duurt nog langer voor het hard wordt!

thanx amy voor de complimenten!

Ok, dus echte chocolade zou ook geen succes zijn... Dan toch maar meer geduld hebben en de versiersels wat later op de chocolade  doen.

thanx voor je reactie

4

Ik heb ze zelf nog niet gemaakt, maar ik las dit op
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=162844
ik vond de chocolade en candymelts veel te dik. na goed zoeken heb ik MYCRYO ( cacaoboter in poedervorm) gevonden en daarmee kan je de chocolade wat verdunnen zodat je laagje chocolade mooier wordt.

Zo krijg je dus een dunner laagje en daarom denk ik ook dat het sneller zal drogen.
Maar nogmaals, ik heb er zelf geen enkele ervaring mee.

thanx voor de tip! ik ga hem onthouden , want de candy melts is idd erg dik en daardoor droogt het lelijk.

Hoe bedoel je mislukt beslag? Ik maak ze gewoon van biscuit of cake  :Y

Ik gebruik chocolade van Callebaut, droogt heel snel. In het begin was ik telkens te laat met de sprinkels, die bleven niet meer plakken!

7 Laatst bewerkt door sweetpiesancupcakes (28-08-2011 06:00)

nou het beslag was te vochtig denk ik,Ik had er ook cake voor gebruikt (de kant en klaare uit de supermarkt nadat het eerste beslag met eigen gebakken cake ook mislukt was) en de balletjes zakten letterlijk van het stokje als ik ze in de chocolade doopte. ik had de funcake's chocolade. Was eerste x dat ik er mee werkte  idem als de funcakes melt candy.
Maar mag ik vragen waar jij je chocolade haalt?
  bestel je die ergens of koop je die in een supermarkt of speciale winkel?

8

sweetpiesancupcakes schreef:

thanx voor de tip! ik ga hem onthouden , want de candy melts is idd erg dik en daardoor droogt het lelijk.

Graag gedaan.
Mocht je het inderdaad op die manier eens gemaakt hebben, wil je dan laten weten of het je bevallen is?

ja dat zal ik je zeker laten weten! zal binnen kort  het wel eens gaan uit testen, want de cake pops zijn goed bevallen bij de kids. Dus  daar gaan we ook de school traktaties van maken :D

10

Ik maak ze vaak zowel met candy melts (verdund met crisco) of met chocolade...verschillende merken gebruik ik ervoor geen problemen hoor...en mooi strak

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

ok, dus je kan ook crisco door de candy melts doen? en mag ik vragen hoeveel crisco je door de candy melts doet op hoeveel gram candy melts? want dan ga ik dat eens proberen!

Thanx voor de tip