Onderwerp: Op een grote paddestoel ~ Geweldige taart om te maken!
Eigenlijk had ik mezelf voorgenomen tot september geen taartopdrachten aan te nemen, maar toen het zusje van mijn schoonzusje twee weken geleden vroeg of ik alsjeblieft een Kabouter Plop-taart voor haar zoontje wilde maken kon ik geen nee zeggen. Op voorwaarde dat het geen heel uitgebreide taart hoefde te worden.
Op het laatste moment van gedachte veranderd en ipv een bostafereel een poging gedaan er een grote paddestoel van te maken. Gewoon simpel, witte basis, deurtje, raampje en een rode hoed met witte stippen; niet teveel poespas, zoals ik zelf eigenlijk vaak 't mooist vind, "less is more".
Totdat ik de dag van het decoreren mijn bestelling taartspulletjes binnenkreeg en ik m'n nieuwe rosenmal "even" uitprobeerde. Hmm, wat een ideaal ding! Uiteindelijk werd het dus toch weer een taart vol frutsels, eenmaal bezig kan ik maar moeilijk stoppen..
Maar, ik ben érg blij met het resultaat en ik hoop de jarige en zijn ouders ook!
Gevuld met botercrème (crème au beurre zoals ze in Belgie zeggen) en aardbeienjam. Wel zo handig met dit zweterige weer!