1

Onderwerp: glutenvrij en GEEN mais(meel)

Ik wil heel graag een lekkere taart voor mijn zus maken, maar zij mag geen gluten. Nu heb ik al gezien dat er veel glutenvrije producten zijn om mee te bakken, maar die zijn op basis van maismeel en ze reageert ook niet goed op mais  :/

Wie weet of het mogelijk is een biscuit te bakken op basis van rijstmeel oid en waar dat dan te verkrijgen is?

Alvast bedankt!!!

2

Re: glutenvrij en GEEN mais(meel)

Je hebt hier aan de linker kant recepten, staat en glutenvrij biscuit gebaseerd op ristemeel (verkrijbaar bij Toko).

ja rijstemeel schijnt ook te werken. (heb het zelf nog niet uitgeprobeerd)
soms heeft een supermarkt het ook, zag laatst bij de c1000 een hele glutenvrije range (maar toen heb ik dus niet op mais gelet)

maar een natuurvoedingswinkel of toko zou ik adviseren.

succes!

I never met a calorie I didn't like....

4

Bedankt voor de reacties. In dat recept wordt wel 25 gram maizena gebruikt, maar ik weet niet of dat heel ernstig is.

Mochten er nog andere tips zijn hoor ik het graag.

5

Roos, ik heb thuis nog een kilo glutenvrij (en nog veel meer vrij) meel staan. Zal ik morgenavond even voor je kijken of het bruikbaar is voor jou of kom je zélf even kijken (misschien nog handiger)?

6

he roos ik heb hier een kookboek liggen met allemaal aangepaste recepten bij alergieen, als je nog nix geschikts gevonden heb mail maar even dan kan ik ff gaat neuzen of er wat is staat

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

7

Annick: ik kom graag even kijken. Doe ik zo meteen nog even een bestelling bij je, dan ga ik in ieder geval niet met lege handen weg  :D

Marije: ik ga je even mailen

8

Ik weet niet of je er inmiddels uit bent, maar ik heb laatst ook voor iemand een biscuit gebakken die geen maïs kan verdragen en ik heb de maïzena vervangen door aardappelzetmeel en dat ging prima! Gewoon 1 op 1 vervangen.
Succes met het maken.

9

roos schreef:

Annick: ik kom graag even kijken. Doe ik zo meteen nog even een bestelling bij je, dan ga ik in ieder geval niet met lege handen weg  :D

Marije: ik ga je even mailen

Ik ben pas morgenavond weer thuis.
Eerst morgen een dagje sporten..... ;) dan kruip ik morgenavond kermend van de spierpijn weer naar huis.... :lol: