1 Laatst bewerkt door starshine (26-08-2011 15:06)

Onderwerp: een goed begin is het halve werk?

Hoi allemaal,

al eerste natuurlijk even voorstellen, ik ben Marjolein en een echte creatieveling. Dus toen ik deze site tegenkwam dacht ik.. echt iets voor mij.

Wat maken jullie allemaal een prachtige dingen! ik heb alleen al een uur zitten kijken naar alles wat voorbij kwam. Aan de inspiratie van deze site zal het in ieder geval niet liggen.

Ik heb alleen vrijwel geen ervaring en ook niet echt goede materialen in huis. nouja, 2 ronde taartvormen en 2 cake blikken.. haha..

Kan iemand mij wat adviezen geven over de echte 'must have's'? voordat ik een poging ga wagen? Wat moet ik echt in huis hebben?

Hopelijk willen jullie mij wat adviezen geven, zodat ik een goede start kan maken.
groetjes Marjolein

Life is what happens to you, will you'r busy making other plans...

2

Re: een goed begin is het halve werk?

Welkom Marjolein!
Voor het bakken heb je wellicht niet veel advies nodig als je de bakvormen al hebt dus ik neem aan dat je het bekleden bedoelt.
Er wordt veel biscuit gebakken (hele luchtige cake) die je kunt vullen maar met een gewone cake kun je ook beginnen.

Voor het decoreren wordt er veelal gebruik gemaakt van marsepein en/of fondant.
Wat je prettiger vindt werken, moet je zelf ervaren dus mijn advies is; koop een niet te grote hoeveelheid en probeer je eerste taart met 1 van de 2.
Er staat een schema op de site hoeveel je voor een bepaalde maat nodig hebt. Een deegroller of rolstok om uit te rollen.

Voor je de taart ermee gaat bekleden, besmeer je deze met botercrème.
Om het uit te proberen kun je een gelijke hoeveelheid poedersuiker en (room)boter nemen. Kijk ook eens bij de recepten hier. Later kun je het van mix maken en smaakjes toevoegen.

De webshop staat bomvol met leuke uitstekers en molds maar om het eens te proberen kun je een heleboel met een aardappelschilmesje  :D
Of denk b.v. aan een glas om een rondje uit te steken.
Daarnaast is fondant en marsepein zacht dus je kunt er, net als klei, mee boetseren.

Ik wens je heel veel plezier!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

3

Hoi sandra-lala,

Bedankt voor je snelle reactie en je tips.

Heb je al veel bak-ervaring?

4

Welkom en heel veel (bak)plezier!

5

dank je deborah!
wat een mooie cup cake's heb je als afbeelding.
zelf gemaakt?

6

starshine schreef:

Hoi sandra-lala,

Ik bak al heeeeeel lang maar decoreren nog niet zo lang.
Inmiddels wel zeer regelmatig bestellingen, allemaal leuk maar nog steeds een boel leermomenten!

7

Sandra-lala schreef:
starshine schreef:

Hoi sandra-lala,

Inmiddels wel zeer regelmatig bestellingen, allemaal leuk maar nog steeds een boel leermomenten!

Wat leuk dat je dan nog steeds de moeite neemt om te reageren op 'beginnelingen' zoals ik.
Voor mij beginnen de leermomenten door hier van alles te lezen en uit te zoeken. Veel inspirerende voorbeelden. Er is zoveel te zien en doen dat ik niet weet waar ik moet beginnen. haha..

ik denk dat ik binnenkort cup cakes ga maken en die decoreren, dan kan ik lekker oefenen..
Heb je ergens foto's van jou creaties sandra-lala? ben heel benieuwd.

8

starshine schreef:
Sandra-lala schreef:
starshine schreef:

Hoi sandra-lala,

Wat leuk dat je dan nog steeds de moeite neemt om te reageren op 'beginnelingen' zoals ik.
Voor mij beginnen de leermomenten door hier van alles te lezen en uit te zoeken. Veel inspirerende voorbeelden. Er is zoveel te zien en doen dat ik niet weet waar ik moet beginnen. haha..

ik denk dat ik binnenkort cup cakes ga maken en die decoreren, dan kan ik lekker oefenen..

Onder mijn naam staat website....als je daarop klikt kom je op mijn foto pagina maar zoals ik al schreef.....ik decoreer nog niet zo lang hoor (vanaf begin maart dit jaar). Ben dus ook nog een beginneling :D

9

Ook vanuit Otterlo een hartelijk welkom!

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

10

Welkom! :Y De belangrijkste dingen zijn al genoemd zie ik! Ik ben begonnen met het bekleden van de taart zonder al te veel erop alleen om te kijken of ik het leuk vond. Anders koop je super veel spullen en staat het daarna maar in de kast stof te vangen!

Groetjes Puck

11

Sandra-lala schreef:
starshine schreef:
Sandra-lala schreef:

Onder mijn naam staat website....als je daarop klikt kom je op mijn foto pagina maar zoals ik al schreef.....ik decoreer nog niet zo lang hoor (vanaf begin maart dit jaar). Ben dus ook nog een beginneling :D

wauw, je bent er anders al heel handig in. Ziet er prachtig uit allemaal.
Als ik toch zoiets moois kon maken...!

12

Prinses013 schreef:

Welkom! :Y De belangrijkste dingen zijn al genoemd zie ik! Ik ben begonnen met het bekleden van de taart zonder al te veel erop alleen om te kijken of ik het leuk vond. Anders koop je super veel spullen en staat het daarna maar in de kast stof te vangen!

ja, dat ik wel een goed idee. (heel herkenbaar... :rolleyes:)
Ik kan ergens erg enthousiast aan beginnen... Maar dit vind ik al heeeel lang leuk alleen is het er nog nooit van gekomen.
Dus binnenkort maar eens de knoop door hakken en een beginnetje maken.

13

starshine schreef:
Prinses013 schreef:

ja, dat ik wel een goed idee. (heel herkenbaar... :rolleyes:)
Ik kan ergens erg enthousiast aan beginnen... Maar dit vind ik al heeeel lang leuk alleen is het er nog nooit van gekomen.
Dus binnenkort maar eens de knoop door hakken en een beginnetje maken.

Ja dat ken ik! Ik heb zo nog een hele kist vol met acryl spullen staan, een toren vol met scrapspullen (heb ik wel veel mee gedaan maar nu eigenlijk niet meer). En een laptop vol met site-bouw spullen. ik vind het allemaal heerlijk om te doen maar als er dan iets nieuws op mijn pad komt.......

Groetjes Puck

14

haha princes013,

heel herkenbaar. haha... heb zojuist de 'schilderkist' op zolder opgeborgen  ;)
Ik neem me in ieder geval bij deze voor, dat als het enigszins toonbaar wordt, ik veel ga 'weggeven'... anders moet ik mijn abbonement bij de sportschool gaan uitbreiden en daar heb ik eigenlijk geen zin in ;)

15

Haha jaa ook dat is mijn voornemen O-) Ik ga volgend jaar trouwen en aangezien ik nog ietsie wil afvallen om mooi in mijn jurk te zitten kan ik me al die lekkere (hele) taarten niet veroorloven. Maar toch ben ik wel van het proeven hoor! Ik ben bang dat ze mij binnenkort bij voornaam gaan kennen bij de sportschool!

Groetjes Puck

16

Annelies schreef:

Ook vanuit Otterlo een hartelijk welkom!

wauw Annelies,
ik heb even op jou website gespiekt... ben er stil van!
Dat kun je toch geen taarten meer noemen, dat zijn echt kunstwerken!
heel erg indrukwekkend.

17

gisteren avond tot laat hier rond zitten snuffelen.
en vandaag weer verder gegaan.

Ik wil zo graag beginnen, maar heb niets in huis en moet eerst mijn huis poetsen (morgen kijkers...)

als ik nog tijd heb, probeer ik nog ff langs de supermarkt, om wat cupcakes te maken, staat vast leuk op de bar in de keuken ;) (goed excuus..niet?)

18

Hallo Starshine,
Voor dat de kijkers komen,even een cake of cupcakes bakken,dat geeft zo'n lekker luchtje in huis,wat een huiselijk gevoel geeft.
Veel bak en decoreer plezier.
Sterkte met je kijkers.

Opa uit 1946 ontdekt taarten en cake's voor kleindochter uit 2006.
Zij is er blij mee,en hij zeker.

19

En ? Zijn de cupcakes gelukt?
Was dat je eerste creatie. Ben benieuwd hoor.
Heb je inmiddels al een workshop gevonden/aangemeld??

20

vandaag vooral nog zitten lezen, hopelijk morgen wat oefenen met fondant figuurtjes etc..
zodra iets af is, zal ik het showen... :)

21

nou, vandaag royal icing geprobeerd....
kant en klare royal icing van cook en co...
goedkopen plastic spuit tube (ooit ergens bij gekregen)..

......maar alles liep uit.  :/

heb ik het dan toch te dun gemaakt?? ik kreeg het bijna niet uit de tube gedrukt. of ligt het aan de goedkope plastic tube (soort kitspuit model)
iemand enig advies?