1

Onderwerp: marsepein niet hard

Hoi hoi

Ik heb van paarse marsepein 1-tjes gemaakt. Met tylose erin, maar ze worden niet hard!! die ik heb gemaakt van fondant wel :/

Wat doe ik verkeerd?
Ze zijn al voor morgen

Ik hoor graag jullie tips!

Groetjes Cathelijne

2

Re: marsepein niet hard

Marsepein wordt nooit hard.......ook niet met veel tylose.

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

3

oh oeps. Ben ook beginner!

Maar die 1tjes in marsepein, als je die in een topping zet van een cupcake, dan vallen ze om?
Beter om fandant te gaan kopen??

4

Ja beter van wel!

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

5

Wat je nog kan proberen is een uur in de oven op 40 graden, om het uitharden te versnellen. Deze tip heb ik ooit hier op het forum gelezen, hiermee (en met iets meer tylose dan normaal) is het mij wel gelukt om een strik te maken van marsepein.

Maar fondant is absoluut veel makkelijk. Succes!

6

Ik zit met ongeveer hetzelfde probleem. Ik wil een strik maken met een rode kleur. En dat kan alleen met marsepein denk ik. Ik ga dat uitdrogen in de oven eens proberen.
Hoeveel tylose moet er dan in? En moet dat dan ook eerst nog 24 uur intrekken? Of kan ik het dan wel gelijk verwerken?

7

ik heb al eens een rode strik gemaakt van fondant hoor :Y  op een marsepeintaart :Y

effe opgezocht  :D :
http://www.mijnalbum.nl/Foto-M63ZNCRQ-D.jpg

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

ik heb ooit ook eens een strik van marsepein gemaakt, die heb ik wel 6 weken laten drogen en nog was ie zacht, hij droogt wat uit maar dat is het dan ook...tylos zat er genoeg in maar dat werkt echt niet met marsepein.

voor stijfwordende decos heb je echt fondant nodig..