1

Onderwerp: Smaak taart tov ganache afsmeren

Kan iemand mij vertellen of jullie met het afsmeren met ganache nog rekening houden met de smaak van de vulling.

Ik zag bijvoorbeeld kwarkvullingen en ganache tegen maar dat lijkt mij persoonlijk niet zo lekker.

dus hoe overheersend/bepalend is ganache afsmeren voor de smaak van de taart en is dat ook lekker in combinatie met marsepein?

ik heb wel gezocht maar niet topic specifiek over de smaak van afsmeren met ganache gevonden. (als die wel geweest is....sorry)
thanks! Olga

2

Re: Smaak taart tov ganache afsmeren

:think: kwark enganache... :think: ...niet geprobeerd, maar klinkt idd een beetje jakkie :s

wel geprobeerd: onder marsepein:  :9  :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Ik moet nog gaan experimenteren met ganache maar dan zou ik zeker wel rekening houden met de rest van de vulling  :think:
Hoewel chocolade met een kwarkvulling helemaal niet vies hoeft te zijn hoor ....zeggen sommige mensen  ;)

4

Hier is ganache niet bekend natuurlijk maar volgens mij zijn er hele volkstammen die alleen maar ganache als afsmeermiddel gebruiken  :+

Ik werk met standaardvullingen. Choco vanille citroen creme, daaruit kun je kiezen.. Vanille combineer ik met witte ganache, choco met pure ganache, citroen is wisseld, soms met pure ganache maar regelmatig met 1 op 1 BC

Als klanten andere vulling wil, dan kijk ik gewoon of t past, witte ganache kan bij veel vind ik..

5

dank jullie wel.
Heb de filmpjes gezien op internet en wil wel eens proberen om zon strakke taart te maken. ben benieuwd of in combi met marsepein het ook lekker is, ik ga van de week maar eens proberen...