1

Onderwerp: Hoe en wanneer zet je en taart op een cakedrum?

Hallo dames,

Ik vind die taarten op een cakedrum die is bekleedt zo leuk. Maar als ik mijn taart eerst vul, afsmeer en bedek met fondant kan ik hem niet meer verplaatsen. Dan zakt en verschuift het her en der zodanig dat ik de taart niet mooi strak meer vindt.

Ik heb al gegoogeld, maar niemand beschrijft hoe je die stap maakt van taart afsmeren en dan hup op de cakedrum :s .Hoe doen jullie dat?

Graag reacties groetjes Corien

Zonder taart geen feest!

2

Re: Hoe en wanneer zet je en taart op een cakedrum?

Ik zet onder de taart eerst  rondom een paar strips bakpapier.Dan kun je die verwijderen als je klaar bent met afsmeren.
En daarna verder bekleden!

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

3

Vergeet te zeggen al op de cake drum met een paar strips bakpapier.

4

HAi. Annette

Doe je dat dan ook als de cakedrum bekleed is met fondant?

Zonder taart geen feest!

5 Laatst bewerkt door Annette52 (26-08-2011 15:01)

Dat doe ik eigenlijk niet zo.Ik doe eerst de taart afsmeren dan fondant erop. De cake drum kun je dan meteen mee bekleden.
Als je (nog) niet zo handig bent kun eerst de drum bekleden met fondant dan leg je  er een taartkarton op(van de precieze maat van je taart)
Met de bakpapierstrips (meestal 3 strips) .En in dit geval dekkend over de fondant op de cakedrum en gedeeltelijk op het taartkarton(Onder de taart).Dit is tegen beschadigen.
Als je klaar bent  met smeren en bekleden kun je de strips verwijderen door ze voorzichtig ertussen uit te trekken.
Als er deukjes in je fondant zijn gekomen door het bewerken van je taart dan kun je dit glad strijken met de smoother of je vingers met een beetje crisco.
Hoop dat je er wat mee kan ieder doet het op haar manier,
Dus succes. :Y

6

Annette52 schreef:

Dat doe ik eigenlijk niet zo.Ik doe eerst de taart afsmeren dan fondant erop. De cake drum kun je dan meteen mee bekleden.
Als je (nog) niet zo handig bent kun eerst de drum bekleden met fondant dan leg je  er een taartkarton op(van de precieze maat van je taart)
Met de bakpapierstrips (meestal 3 strips) .En in dit geval dekkend over de fondant op de cakedrum en gedeeltelijk op het taartkarton(Onder de taart).Dit is tegen beschadigen.
Als je klaar bent  met smeren en bekleden kun je de strips verwijderen door ze voorzichtig ertussen uit te trekken.
Als er deukjes in je fondant zijn gekomen door het bewerken van je taart dan kun je dit glad strijken met de smoother of je vingers met een beetje crisco.
Hoop dat je er wat mee kan ieder doet het op haar manier,
Dus succes. :Y

Annette super bedankt voor je tips.
Ik Heb het bak papier eronder gelegt en mijn board bleef mooi schoon
het ging prima..... kei bedankt voor je tips :D

Zonder taart geen feest!

7

Graag gedaan, ben blij dat het je lukt veel bakplezier! :thumb:
Zet je ook eens een foto van je resultaat op de site? :Y

8

Jazeker, moet er ff voor gaan zitten want mijn fotoos zijn alemaal te groot. Krijg ze niet geupload :s . Ik laat het je nog even weten. ;)

Zonder taart geen feest!

9

Annette52 schreef:

Graag gedaan, ben blij dat het je lukt veel bakplezier! :thumb:
Zet je ook eens een foto van je resultaat op de site? :Y

Hallo, het is gelukt  :) en ik heb eindelijk mijn eerste stapeltaart en mijn eerste foto online. Hij staat onder stapeltaarten!

Groetjes :D

Zonder taart geen feest!