Onderwerp: cijfer 1 in 3d maken
Ik moet voor een taart het cijfer 1 maken. Die moet bovenop de stapeltaart komen. Het moet dus in 3d
Hoe kan ik dat het beste doen. Met cake en dan bekleden met fondant, of boetseren met fondant?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » cijfer 1 in 3d maken
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik moet voor een taart het cijfer 1 maken. Die moet bovenop de stapeltaart komen. Het moet dus in 3d
Hoe kan ik dat het beste doen. Met cake en dan bekleden met fondant, of boetseren met fondant?
Ligt eraan hoe groot hij moet worden. Normaal gesproken doet iedereen het met fondant met tylose erdoor. Evt. in de oven laten drogen op 50 graden en dan rechtop de taart zetten!
Als het een cijfer van een paar cm hoog moet worden die rechtop staat zou ik fondant doen
En die kan ik dan wel een paar dagen van te voren maken toch?
Als ik hem in een afgesloten bakje bewaar, moet dat wel goed komen denk ik
Ik zou hem aan de lucht laten drogen. Niet in een afgesloten bakje dan blijft het soepel. Fondant bewaar je ook in een afgesloten bak om te voorkomen dat het hard wordt.
of bedoel je zoiets?
Als je het alleen als topper wil gebruiken, dan raad ik je aan om met fondant te doen. Ik heb voor een taart gekozen om cake te beklede (nunmmer 40), dit werd een drama, had ik achteraf echt spijt van. \
Voor iets zoals op de taart die Carien liet zien, dan wel met van cake/biscuit en dan bekleden.
nee zoeen als de foto bedoel ik niet. Hij moet echt op de top van de taart komen. Maar dan laat ik hem gewoon drogen buiten een bakje om. Ik heb nog even de tijd dus kan het evt een paar keer proberen mocht het mislukken.
fondant met tylose (250gr fondant, 1 tl tylose) kneden, 24u laten intrekken, cijfer vormen; te drogen leggen op een plastic zakje, gevuld met bloem/meel oid. Dan wordt het cijfer niet plat aan 1 kant . Af en toe voorzichtig omdraaien om beter te laten drogen.
Wel direct na het vormen een prikker erin steken, om 'm later in de taart te kunnen steken
fondant met tylose (250gr fondant, 1 tl tylose) kneden, 24u laten intrekken, cijfer vormen; te drogen leggen op een plastic zakje, gevuld met bloem/meel oid. Dan wordt het cijfer niet plat aan 1 kant
. Af en toe voorzichtig omdraaien om beter te laten drogen.
Wel direct na het vormen een prikker erin steken, om 'm later in de taart te kunnen steken
24 uur laten inwerken hoeft niet.............geeft ws alleen maar problemen bij het mooi in vorm krijgen van de 1...
Drogen op bloem zou ik ook niet doen (mag je niet rauw eten ) maar op maizena of poedersuiker.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » cijfer 1 in 3d maken