1

Onderwerp: strik ook in te vriezen?

Ik ben vandaag een taart aan het maken voor een vriendin. De strik heb ik gisteren al een eind gemaakt. Maar ik wil de taart graag nog even invriezen zodat hij zondag lekker vers is. (dat heb ik al eens eerder gedaan met dezelfde vulling en dat beviel prima.) MAAR mijn vraag is: kan ik de strik ook invriezen, of vriest hij dan kapot. Er zit tylose door de strik om h'm stevig te maken, en daar ben ik dus een beetje bezorgd over....

iemand...?

2

Re: strik ook in te vriezen?

De strik kan NIET in de vriezer. Als je hem ontdooit zal hij met grote vaart instorten door het vocht. Zonde van je werk dus. Taart invriezen en strik er pas weer op doen als je taart volledig ontdooid is! Succes!!!

Volg je hart...want dat klopt!

oh, bedankt!
Kijk daar was ik dus al bang voor....

maar fijn dat ik dat dus nu zeker weet!

Groetjes,

Louise lelie

een strik kan wel in de koelkast lijkt mij, toch?!

5

Nee...ook niet in de koelkast!! Ook daar is het vochtig. Gewoon in een (taart)doosje en donker wegzetten.

Volg je hart...want dat klopt!

he, wat jammer. dan kan ik h'm vandaag niet afmaken.
ik had het vandaag graag compleet gemaakt.
Maar wel heel fijn om te horen! Anders had ik het allemaal voor niks gedaan!

de vulling moet wel in de koelkast (aardbeien/frambozenbavarois).
dus ik zal de taart gewoon in de koelkast zetten denk ik tot zondag en dan de strik er zondag opzetten en dan de taart ook uit de koelkast houden!

Ik zal een volgende keer  bij een strik botercreme als vulling gebruiken, dat is  beter denk ik.

bedankt voor je snelle reactie!

7

De strik kan echt wel in de vriezer, ik doe dat altijd!
In een taartdoos, plastic zak erom en gewoon ondooien in de koelkast in de doos, vooral RUSITG ontdooien en je strik beweegt niets! Kijk maar bij mijn taarten hier op het forum, allemaal uit de vriezer en nog net zo mooi..... VEEL SUCCES !! gaat lukken....

Taartgroetjes Aniet!