1

Onderwerp: Mijn kapsel is niet gerezen!! HELP!!

Vandaag n 30cm biscuit gebakken met mix. Maar hij is niet gerezen. Ik heb de verhoudingen uit de tabel aangehouden: 450 mix, 350 eieren en 45 water. Alles in een kom en ong. 10 minuten mixen. 50 min in de combi op 180 graden.
De biscuits die ik heb gebakken op basis van het basisrecept hadden dat probleem niet.
Wat heb ik fout gedaan???!!!

2 Laatst bewerkt door joynme (26-08-2011 11:43)

Re: Mijn kapsel is niet gerezen!! HELP!!

Misschien omdat je te weinig beslag hebt gebruikt?  :think:
Ik gebruik voor een 30cm pan het volgende: 600gr. mix, 60 gr. water en 9 eieren!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

Ik zou zelfs nog een stapje verder gaan en 630 gram mix gebruiken.

4

Dat klopt dan niet helemaal met wat er op de site staat? Want die heb ik aangehouden.....
En als jij t basisrecept gebruikt hoeveel eieren, bloem, maizena en suiker pak jij dan?
Het wordt iets minder dan 600, want ik had maar n kilopak om te proberen.
Bedankt iig!!

5

misschien je eieren te koud? ik gebruik van de tabellen vaak ook iets meer. tabellen zijn gericht op precies 7cm hoog...

6 Laatst bewerkt door Hayabusa31 (01-09-2011 14:26)

de eieren waren niet te koud. die hebben een poos in n kom kokend water gelegen en waren al aan t stollen. Ik had naderhand dezelfde vorm gebruikt met t basisrecept en die was wel hoger.
Hoeveel meer gebruik jij dan?

7

misschien dus al te heet water voor de eieren? en ik denk, dat met een combi-oven 180gr ook te heet is... 160 is dan beter.

Groetjes, Dorothea.