1

Onderwerp: Rozenwater van Kruidvat

Hoi Hoi!

Misschien beetje domme vraag, maar er weet vast iemand een antwoord...

Bij de Kruidvat verkopen ze rozenwater om je gezicht mee te reinigen, nu las ik ergens dat je deze ook in recepten kan gebruiken...

Kan dat?

2

Re: Rozenwater van Kruidvat

Nou ik denk ( maar wie ben ik ) dat het niet voor inwendig gebruik is, dus niet om te eten. Misschien dat je het na kunt vragen in de winkel ?

Christine.

Wat je in de receptenleest, kan je niet kopen bij de Kruitvat. Maar die ze bedoelen vindt je in de toko en volgens mij heb ik het bij de AH ook gezien. Het is meer iets als rozensiroop. En je hebt er echt maar heeeeel weinig van nodig, want het heeft een hele sterke smaak. Wel lekker om dat in je taart te gebruiken, geeft een frisse smaak.

rozenwater van de kruitvat en van ons (de tuinen) is niet om in eten te stoppen ;)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

5

Ik heb het rozenwater van de kruidvat nooit geprobeerd maar toen ik op vakantie was in Tunesië heb ik verschillende bloemenwaters oa rozenwater voor het bakken gekocht. Ik ben aan het experimenteren geweest en bij mij werdt het een drama, heb er waarschijnlijk toch teveel in gedaan net alsof je een hap parfum of luchtverfrisser neemt.

Als je een goed recept hebt zou ik langs de toko gaan om het daar te halen.
En als het lukt hoor ik het graag!
Succes!

Ik droom zelfs over taart!

6

danielle schreef:

Ik heb het rozenwater van de kruidvat nooit geprobeerd maar toen ik op vakantie was in Tunesië heb ik verschillende bloemenwaters oa rozenwater voor het bakken gekocht. Ik ben aan het experimenteren geweest en bij mij werdt het een drama, heb er waarschijnlijk toch teveel in gedaan net alsof je een hap parfum of luchtverfrisser neemt.

Als je een goed recept hebt zou ik langs de toko gaan om het daar te halen.
En als het lukt hoor ik het graag!
Succes!

Rozenwater is te koop bij Turkse winkels en toko's. Ik gebruik het heel vaak om mee te tremperen; even in een klein plantenspuitje en vernevelen op de biscuit. Dat geeft een heerlijke subtiele smaak.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

7

Rozensiroop (stroop zoals de meeste indo's zeggen. ) verkopen ze ook gewoon bij de Xenos van het merk Go-tan. Deze is ook bij de toko te vinden.

8

Rozen siroop is niet hetzelfde als rozenwater :nooo

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

9

bij grote AH XL kan je dat kopen, en anders bij goeie toko

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

10

Adrienne schreef:

Rozen siroop is niet hetzelfde als rozenwater :nooo

Nee dat klopt maar aangemaakt met water smaakt het wel hetzelfde.

11

Te koop bij een turkse winkel!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

12

Te koop bij een turkse winkel!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.