1

Onderwerp: aardbeien-(slag)roomvulling, hoe te doen?

Ik wil voor mijn volgende taart een vulling van room maken, slagroom of bakkersroom, en een vulling aardbeien.
Als ik slagroom gebruik, spuit ik dat dan gewoon op een laagje botercreme? En verdwijnt die slagroom dan niet, net als bijv. als je het op een toetje spuit en je laat het even staan?

En de aardbeien, snij ik die in dunne plakjes, en leg ik ze op een laagje botercreme, of hoe doen jullie dit?

Ik heb al weer zin in mn volgende project  :9 , bedankt voor jullie tips alvast!

2

Re: aardbeien-(slag)roomvulling, hoe te doen?

Ik zou geen slagroom uit een spuitbus doen, dat  gaat idd smelten.
Ik heb altijd gewoon een pakje, vers of houdbaar en klop dat met een zakje klopfix. Dijkje van bc 1:1 en dan de slagroom ertussen.

Je kan ook zwiterse room maken, banketbakkersroom en slagroom mengen, staat wel bij de recepten links in het menu.

Aardbeien kun je idd in plakjes snijden en op je room leggen, of je maakt aardbeienmousse, ook bij de recepten links.

Succes!

3

Bedankt voor de tips! Doe je dan een vulling met alleen room, of doe je die aardbeien bovenop die zelfde vulling?

4

Sorry voor het late antwoord.
Meestal maak ik de aardbeienmousse waarmee ik dan een laagje doe en een andere laag met andere vulling.
Maar heb ook weleens plakjes aardbeien op de room gedaan.

5

ik maak altijd aangevette slagroom voor in de taart, is toch wat steviger. Als je de aardbeien in kleine stukjes snijdt en goed uit laat lekken kun je ze op het allerlaatst vlug door de slagroom roeren en dan meteen op de taart doen.  :9

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

6

Ik heb enig tijd voor mijn schoonmoeder een taart gemaakt met 1 laag slagroom en 1 laag verse aardbei.

Omdat ze in een verzorgings tehuis zat (en ik niet wil dat al die oudjes gaan hyperen van de suiker  :o ) heb ik de slagroom aangemaakt met een beetje natrena en kloptfix. Dijkje maken en room erin smeren.
Aardbeien in pakjes snijden, ook op deze laag een dijkje bouwen en de aarbeien er tussen.
Het was een groot succes smaak was super, simpel en lekker dus. :thumb: