1

Onderwerp: Prinsessentaart met blanda 12 en 20 cm, baktijd enz

Even wat vraagjes over het maken van een barbietaart met blanda's van 12 en 20 cm. Ik vind bij de tabellen wel een lijstje met ingrediënten, maar kom niet goed uit de baktijden. Zie wel steeds dat het veel langer moet dan een gewoon biscuit, maar hoe lang dan? Ik voer normaal de temperatuur op. Is dat bij de blanda's ook handig? En kunnen ze gewoon samen in de oven?

Verder vraag ik me af hoe ik ze het beste kan vullen, hoeveel keer, en zouden jullie een kartonnetje ertussen doen? Tussen de twee blanda's f halverwege de prinses? of is dat niet nodig? Kortom veel vragen... Hopelijk kunnen jullie me helpen?  :o

2

Re: Prinsessentaart met blanda 12 en 20 cm, baktijd enz

Heel toevallig heb ik gisteren een barbietaart in elkaar gezet met deze blanda"s.
Ik heb de bollen gewoon gevuld tot 3 kwart en toen 40 min in de oven samen.
De kleine blanda was, perfect gaar maar de grote op zijn kont af.
Ik heb er geen kartonnetje tussen gedaan en beide blanda s gewoon 2x gevuld. Dus 2 lagen in beide. Mijn cake zaktte niet in.
Wel een aandachts puntje is dat je de tussenruimte tussen de gtote en de kleine bol goed moet opvullen om een mooie overgang in de jurk te krijgen.
Succes met je taart!

www.Leoniestaarten.nl
Omdat er altijd wel een reden voor een taart is!

3

De kleien blanda's staan bij mij ca. 33-35 min. en de grote ca. 47 min. in de oven bij 150 gr. hete lucht. Constante temperatuur.
De grote blanda kan je wel 3-4 lagen vullen, anders is het wel droog. De kleine gewoon 2 lagen.
Een kartonnetje er tussen is wel handig met snijden.
Succes met maken  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

4

Addy, doe je dan het kartonnetje tussen de twee blanda's of halverwege de taart?
Leonie, hoe bedoel je met opvullen tussen de twee vormen in. Ze kunnen toch gewoon op elkaar, is het niet enkel de zijkant die wat bijgesmeerd of gesneden moet worden??

Bedankt voor jullie reacties !!  :)

5

Ik kijk even mee, ga binnenkort ook een barbietaart maken voor mijn dochter met de 20 en 12 cm blanda schaal....

Sweet addiction...

6

waarom kun je niet alleen de 20 cm blanda schaal gebruiken dan?

7

Ik vind alleen de 20 wel heel laag worden en uit proportie. Ik heb hem inmiddels trouwens al meerdere keren zo gemaakt en vind hem op deze manier mooi worden. Je kunt alleen geen strakke rok maken want de blanda's sluiten niet naadloos aan, dan heb je echt de wondermold nodig denk ik.

8

wanneer je nou meer beschuitmix in de blanda doet met bakpapier eromheen, helpt dat dan niet?

9

Ik vind alleen de 20 wel heel laag worden en uit proportie. Ik heb hem inmiddels trouwens al meerdere keren zo gemaakt en vind hem op deze manier mooi worden. Je kunt alleen geen strakke rok maken want de blanda's sluiten niet naadloos aan, dan heb je echt de wondermold nodig denk ik.

10

en als je nou een kleine (kinder) barbie koopt en die in een 12 cm blanda doet, of is die dan nog te lang?

11

Ligt eraan welke? Je hebt vrij lange en van die kleine (Evy poppetjes). Die kleine zijn perfect voor een blanda 12, maar da's wel een klein taartje...

12

Ja ok das waar. Maja als een grote barbiepop niet in de 20 cm past is het denk ik ook niet mooi.

13

Vandaar dat ik de 20 en de 12 cm dus combineer. Je zou ook een ondertaart kunnen doen onder de 20 om hem hoger te maken... Succes !

14

dankje