Onderwerp: DRINGEND probleem botercreme
Ben net mijn eerste cupcakes aan het versieren. Ik zou er een toef meringue botercreme op, maar ben deze aan het maken en blijft gewoon een slap papje, geen stevige creme... Wie kan me helpen...
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » DRINGEND probleem botercreme
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ben net mijn eerste cupcakes aan het versieren. Ik zou er een toef meringue botercreme op, maar ben deze aan het maken en blijft gewoon een slap papje, geen stevige creme... Wie kan me helpen...
Is de creme nog warm? Dan is het logisch.. boter wordt alleen stevig als het koel is..
Even 5 min, in de koelkast en checken of het dan wel stijf wordt
Of je cc zijn nog warm? Is het al beter nu je de botercreme in de koelkast hebt gehad?
neen, cc zijn helemaal afgekoeld...
Heb de creme in de vriezer gezet. Is nu al iets beter, maar nog altijd een vrij vloeibaar goedje, zeker niet goed om te spuiten
hoe heb je de botercreme gemaakt? Welke ingredienten en hoeveel?
Heb maar weinig creme gemaakt hoor. 1 eiwit (30g), 60g roomboter en 60g suiker...
Ik heb het eiwit en suiker gemengd, dan au bain marie opgewarmd tot de suiker gesmolten was. dan opgeklopt tot er witte pieken opkwamen (pieken bleven wel niet echt rechtstaan, is zo'n suikergoedje). Dan de boter er in stukjes bijgedaan en rustig onder gemengd. Terug opgeklopt maar werd maar geen goede consistentie...
Ik heb wel zo geen Kenwood ofzo, gebruik een gewone mixer op hoogste toeren.Maar hieraan kan het niet ligge, toch?
heb je vloeibaare boter gebruikt dat werkt namenlijk niet
hmm, ik maak mijn botercreme altijd anders dus k heb geen idee hoe het komt.
Ik heb gewone roomboter gebruikt van lidl...
misschien moet je het nog wat langer kloppen of er meer suiker bijdoen om het steviger te maken..? ik weet het ook niet precies.
Ik vermoed dat toch de eiwitten niet stijf genoeg waren..
Het moet echt zo stevig als slagroom zijn.. dus kom moet je op zijn kop kunnen houden en de eiwitten moeten gewoon blijven zitten.. niet eens een klein beetje schuiven..
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » DRINGEND probleem botercreme