1 Laatst bewerkt door Ellen63 (25-08-2011 13:39)

Onderwerp: Champagne botercrème

Ik ben bezig met een taartje voor mijn verjaardag morgen en wilde nu eens botercrème maken met een smaakje. Heb onlangs van Patidess smaakjes gekocht: champagne en koekjes.

Dacht dat ik hier wel een recept kon vinden hoe ik de Patidess moet gebruiken, maar niet gevonden.
Er staat op de verpakking van de champagne dat je 70 gr. moet gebruiken per kg massa. Moet je dan minder water erin doen of de benodigde hoeveelheid Patidess helemaal na afloop toevoegen?

Er is altijd wel een reden om een taartje te maken!
groetjes Ellen

2 Laatst bewerkt door marijetje (25-08-2011 13:41)

Re: Champagne botercrème

ik doe het er pas op het laatst bij.  maar ik doe het niet uitrekenen ofzo ik mik het er gewoon bij en proef tussendoor.

edit: zie nou pas dat jij het bent  :lol:  hoi

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

3

Marije bedankt voor je snelle antwoord. Ga er zo aan beginnen.

groetjes Ellen

4

1x botercrème van de mix is in het totaal 650 gr (250gr boter, 200 water, 100 mix, 100 poedersuiker)
dus 70:1000x650 = 45,5gr de hoeveelheid die je nodig hebt....

Groetjes, Dorothea.

5

Ik doe het zoals Marije... een klein lepeltje erin.. mixen... proeven... beetje erbij... mixen ... proeven (schoon lepeltje :P  )
Maar die 70 gram op een kilo klopt goed hoor.  :Y

~ Never waste a good crisis... ~

6

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb er 45 gram ingedaan, maar vind het niet echt naar champagne smaken. Smaakt wel lekker, maar had mss een andere smaak verwacht. Zie morgen wel hoe het in de taart smaakt.

groetjes Ellen