1

Onderwerp: Welke bekleding op citroentaart (geen marseoein/fondant)

Ik wil een citroentaartje maken zonder het te bekleden met fondant of marsepein. Dit vindt de jarige namelijk niet lekker. Wat is het lekkerst om de taart mee af te smeren? De vulling is in elk geval met lemon curd, de rest nog onbepaald. Wat past hier bij? Is botercreme te vet en frosting te zoet? Wie o wie heeft tips?

2

Re: Welke bekleding op citroentaart (geen marseoein/fondant)

Ik zou er dan een schuimtaart van maken, dus bekleden met opgeklopt eiwit en dan in oven

http://www.yummyinmytummy.nl/images/2011/07/Lemon-meringue-pie-133.jpg

3

Idelet schreef:

Ik zou er dan een schuimtaart van maken, dus bekleden met opgeklopt eiwit en dan in oven

http://www.yummyinmytummy.nl/images/2011/07/Lemon-meringue-pie-133.jpg

dat ziet er goed uit

groetjes karin

4

ziet er zeker lekker uit.jammie :9

liefde en passie voor taarten bakken.

5

Of Lemon Buttercream Icing  :9

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6

ik heb wel eens een citroen-slagroomtaart gemaakt.

gevuld met lemoncurd-slagroom en almhof citroenkwark en afsmeren met slagroom. en dan leuk decoreren met nootjes/hagels...waar je maar zin in hebt. echt lekker! (sinasappelvariant is ook lekker)

7

Ziet er goed uit en klinkt allemaal erg lekker!

Lemon curd slagroom maak je door lemon curd door je slagroom te kloppen lijkt mij?

Lemon buttercream icing koop je? Of maak je dat zelf?

Bedankt voor de tips!

gewoon poedersuiker mengen met citroensap, tot een mooie icing, dat eroverheen gieten. wordt een beetje hard, maar niet keihard, heerlijk is dat!

I never met a calorie I didn't like....

Ganache! :9

10

Die schuimtaart is gewoon heerlijk. Is hier grote favoriet en is iedere keer weer schoon op. Die van Olga klinkt ook lekker moet ik zeggen.

11

ik meng slagroom niet met de lemoncurd, maar zou best kunnen denk ik. ik maak meestal een goede dijk en dan lemoncurd, laagje kwark en dan dot slagroom en dat dan 2 of 3 lagen.

maar mengen kan ook, gaat er iets aan lucht uit de slagroom denk ik maar gaat prima.
in combi met ganache wordt het een beetje zon Pims van Lu.