Onderwerp: Wat is lekkerder op een CC?
Ganache, Botercreme of botercreme met melk en meel?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Wat is lekkerder op een CC?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ganache, Botercreme of botercreme met melk en meel?
Smaken verschillen!
Overigens moet je topic verplaatst worden. Ik zal je even melden.
o hahaha ik had het ook al gemeld..;)
Smaken verschillen!
Dankje!
Maar proef je echt de klontje boter bij deze 3
Dan gaat het zeker goed komen!
Maar proef je echt de klontje boter bij deze 3
Ik heb mijn cupcakes tot nu toe alleen met botercrème (de 1-2-3 variant) opgemaakt. En als je dat lekker romig klopt, proef je echt geen klontjes boter, hoor. Sommige dachten zelfs, dat het slagroom was. (Wat ik overigens wel apart vond ; zit toch wel wat verschil in!)
Oke bedankt maar ik zie vaak dat men reageert met 1-2-3 variant wat houdt dat in als ik vragen mag.
Sorry dat ik zoveel vraag
Smaken verschillen!
Gedaan
Botercreme vinden de meeste mensen lekker hoor! Je hebt vast wel eens mokkataart gegeten, dat is dus ook botercreme. Smaakt verrassend weinig naar boter vind ik! Overigens is ganache meestal zonder boter.
Dat is 1 deel eiwit, 2 delen suiker en 3 delen roomboter (of 2 delen, kan ook). Het recept staat hiernaast bij de Recepten onder Vullen óf je klikt hierop.
Succes!
@ Jozien: THNX!
Persoonlijk vond ik botercreme niet lekker. Het recept voor creamy cheese frosting van canadesje vind ik echt heerlijk!
Je kunt er mooie toeven mee spuiten. Ik gebruik als roomkaas mascarpone. Zalig!
De 1:1 botercreme zit niet in mokkataart hoor, dat is meestal iets van crème au beurre.
Er zijn zoveel varianten botercreme en toppings...
Ik vind de 123 met hele pure ganache, een beetje oploscappuccino eneventueel gebrande en gemalen hazelnootjes erg lekker
Hoi Frutsel,
Ik persoonlijk hou niet zo van de 1:1 botercreme, maar mijn zus smult ervan!
Zelf vind ik de vanille frosting erg jummie (de variant met melk en bloem). Mijn neefje en nichtje vinden het net vanille ijs!
Ganache heb ik zelf nog nooit op een cupcake gedaan, maar wel als vulling in een taart. Smaakt ook erg lekker, dus zal zeker niet vies zijn.
Maar zoals iemand hierboven al zei... smaken verschillen dus.
Succes!
Ik denk dat ik ze maar allemaal ga proberen!
Om toefjes te spuiten?
Daarvoor gebruik ik liever iets specialer. Speculaasmouse, chocomousse (witte, bruine, zwarte, toblerone, praline,...), pindakaasroomkaas (ook erg lekker, zeker op chocolade cc's), bananenmousse,...
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Wat is lekkerder op een CC?