1

Onderwerp: toystorytaart voor mijn jarige jop (eerste echte stapeltaart) feedback

hallo allemaal,

Ik mocht weer een taart maken. Dit keer was het voor de verjaardag van mijn zoon. Mam ik wil graag voor mijn echte verjaardag (het is hier nog vakantie dus we vieren zijn verjaardag later) een toy story taart.  Nou had ik nog nooit een film gezien (heeft hij op school gezien) dus was een moeilijke opdracht. Na wat speurwerk op google tot maar een tijdje geleden begonnen. Mijn zoon moest deze week namelijk ook nog naar het ziekenhuis.
In het ziekenhuis hebben we toch de film 1 gezien. Vandaar ook mijn verhuisdoos als ondertaart en mijn mannetje wou iets met sterren zoals hij hier had gezien.

Had ook nog wat pech bovenste taart na het bakken in stukken uit mijn blik heb ik weer in elkaar moeten puzzellen. Heb wel eens gehad dat er een stukje afbrak maar was met mijn vierkante bakblik en een klein hoekje. Dit waren heel veel stukken. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen??

Bovenste laag met chocoladebiscuit gevuld met choclademouse en bebogeen
onderste laag met gewoon biscuit gevuld met mona toetje cintroenkwarktaart en lemon curd

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SKVN6I3E.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XFHRVWKC.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YQH7D3VO.jpg

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met tips

Bedankt voor alle leuke ideeën en inspiraties!!!
Bedankt voor het kijken en tips!!!!!!

2

Re: toystorytaart voor mijn jarige jop (eerste echte stapeltaart) feedback

Leuk gedaan.. en knap geboetseerd!
Wat ik je wel als tip kan geven is dat je de randen van de taart misschien iets netter kan afwerken.. en om het strakker te krijgen iets op de rand, in dit geval sterren ofzo..

En het uit elkaar vallen.. misschien niet lang genoeg gemixed? of gebakken?

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

3

Ik vet mijn bakblikken altijd in met boter en haal het kapsel er al uit als het nog maar 5 minuten uit de oven is. Ik weet niet wanneer jij hem er uit hebt gehaald, maar als je wacht tot het koud is, is de boter ook weer hard en kleeft hij dus weer...
Leuke taart! :Y   Alleen ook van mij de tip, maak een lint van fondant,marsepein en leg die om je onderrand. Een lint van een figuurtje uit het thema is ook altijd erg leuk. :thumb:

4

Ik heb bij de groot handel een spuitbus invetspray van Trennspray, kost maar een paar euro, maar o zo ideaal! Je kan m voor meerdere doeleinden gebruiken! Verder knappe taart hoor!

Ik had denk ik aan de onderkant van de taart wel een extra rand gemaakt, om m net wat strakker te laten lijken... dit geeft een mooie afwerking...

5

Leuke taart! Grappig met die doos onderop, die heb ik nog niet eerder gezien  :thumb: 

Ik spuit mn (spring)vormen in met bakspray van dr OEtker en ik laat ze wel even afkoelen in de vorm. Gaat tot nu toe wel goed..  :)