1

Onderwerp: kant en klaar rood fondant is ' roze' -achtig??

hoi allemaal,
Ik heb gewoon rood fondant gekocht omdat kleuren nogal moeilijk schijnt te zijn.
Nu heb ik wel dat als ik daarmee bekleed, ik het resultaat toch meestal meer roze vindt dan knalrood.
Rol ik dan te dun uit ofzo? Ik vind het met kneden al rozig worden eigenlijk.
Ik heb gewoon funcakesfondant.
Heb nu ook een potje americolor redred omdat dat wel mooi  rood ' zelf kleurbaar'  schijnt te zijn dus dat moet ik nog proberen, maar hoe krijgen jullie die taarten zo mooi knalrood??

ik hoop dat iemand een tip heeft  :Y

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

2

Re: kant en klaar rood fondant is ' roze' -achtig??

ik heb nog geen rode fondant gekocht, maar ik ga dat in ieder geval wel doen, of rode marspein, want ik heb vandaag 45 minuten zitten kneden en de hele tijd kleurstof toe voegen om een goede rode keur te krijgen! dus dat raad ik je in ieder geval niet aan haha. maar verder kan ik je eigenlijk niet helpen, sorry! oke hier heb je weinig aan :P

3

ik kleur altijd bij!!!! koop dus kant en klare en nog een flinke klodder rode kleurstof erbij....vind het ook niet rood genoeg...maar scheelt al een hele hoop!!!!! volgens mij doen vele het zo!
succes!
maartje

4

ik koop nooit gekleurd fondant of marsepein :nooo
Gebruik Christmas Red van SugarFlair en dan krijg je echt wel echt rood hoor :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Oke dank...dan ga ik dieredred van americolor doen ...schijnt ook goed rood te zijn.....
  :thumb:

Grtls Irene

6

Zelf kleuren met extra red van Sugar Flair. Voor mij DE kleurstof om mooi rood te krijgen  :Y

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

7

Ik kleur nooit fondant zelf, altijd de funcakes voorgekleurd, en heb hem nog niet 'roze' gevonden.. Heb ook nog nooit bij gekleurd, voor marsepein gebruik ik ook extra red van Sugar Flair..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

8

misschien rol ik te dun uit hoor....geen idee, maar echt rood is tie bij mij niet...ja in het pakje, maar zodra ik ga kneden wordt hij meer appeltjes rood...
ik ga het eens proberen met de tips hierboven..thx! :Y

Grtls Irene

9

Ik gebruik de rode voorgekleurde fondant van Bakels (Pettinice) en die is echt knalrood!
Witte pettinice ,mooi rood kleuren is mij nog niet gelukt, maar misschien ligt dat aan het merk kleurstof? Ik gebruik wilton icing colors.

~ Never waste a good crisis... ~

10

Met kneden wordt de kleur idd lichter, maar als je het laat rusten (of als het op de taart zit) wordt de kleur weer dieper  ;)
En als je dat niet genoeg vind, dan vanaf nu voortaan bijkleuren met Sugarflair Red Extra!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

11

Thx!!! :Y

Grtls Irene