1

Onderwerp: Marsepein te zoet

Hallo,

Ik heb pas m'n eerste taartje gemaakt. Hij zag er erg mooi uit en de binnenkant was super lekker. Maar de buitenkant vond zelfs ik als echte zoetekauw te zoet. Terwijl ik het wel mooi dun had uitgerold.

Nu denk ik eraan om de volgende keer maar fondant te gebruiken. Maar ben een beetje bang dat dit nog zoeter is. Wat is jullie ervaring.

Vinden meer mensen een taart bekleed met marspein te zoet??

Groetjes, Kirsten

2

Re: Marsepein te zoet

Ik ook! En ik had marsepein 1:3 gebruikt, wil volgende keer 1:4 gebruiken, is dat slim?

1:4 bevat meer suiker in verhouding dan de 1:3....

Life is what you bake it.

4

Je zou de zoeter buitenkant een beetje kunnen compenseren met een frisse binnenkant.

Siegrit schreef:

Ik ook! En ik had marsepein 1:3 gebruikt, wil volgende keer 1:4 gebruiken, is dat slim?

1:4 is nog zoeter! Daar zit immers meer suiker in dan in 1:3.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

5

welke marsepein heb je gebruikt?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Haha, wat stom! Had het dus verkeerd begrepen.. bedankt!
Welke marsepein gebruiken jullie dan?

7 Laatst bewerkt door lune (25-08-2011 09:42)

Ik ben ook een echte zoetekauw, maar ik pulk van ons soort taarten altijd het marsepein af, ik ben er gewoon niet zo gek op :D

Het blijven gewoon zoete taarten

Alles goed???? nee 3 fout

8

Ik heb deze week ook voor het eerst een taartje met marsepein gemaakt (of eigenlijk de kinderen). Ik vond het (ook als echte zoetekauw) ook erg zoet. De kinderen hadden het ook wel  behoorlijk dik bekleed. Zelf heb ik dit met fondant toch minder. Fondant is ook heel erg zoet, maar proeft toch anders zoet dan marsepein. Dus ik zou zeggen: gewoon proberen.

gr. Anja

9

Ik vind fondant juist veel zoeter dan marsepein. Ik maak dan ook alleen marsepeinen taarten, veelal met de marsepein van Funcakes.

Het grappige is dat veel mensen die niet van marsepein zeggen te houden, de taarten toch vaak wel lekker vinden en juist minder zoet dan bijvoorbeeld de marsepein zoals die met sinterklaas in de winkels ligt.

10

Nou, ik heb net m'n eerste taartje met fondant bekleed.
Ben benieuwd hoe het smaakt.
Vond de fondant, zo uit m'n hand, wel minder zoet dan de marsepein.

Heb trouwens de marsepein van Jamin gebruikt.

11

Ik gebruik om de taart af te smeren gezoute roomboter in de botercreme. Dat is heerlijk tegenover het zoete van de marsepein! :P

groeten Inge

12

Ik bekleed mijn taarten altijd met een 1:1 mengsel van fondant en marsepein. Ik vind fondant of marsepein alleen wat te sterk van smaak. Maar als je het bij elkaar doet is het precies goed! Krijg daar ook altijd complimenten over van mijn taarteters  :thumb:

13

fondant hou ik niet van, marsepein wel!
maar ik smeer bijna altijd af met botercreme 1:1 met citroensmaak erdoor. toch was frissigs onder de marsepein.