1

Onderwerp: Kleurstof

Hallo allemaal,

Voor mijn marsepeinen taart heb ik kleurstof bij de Asian Toko gekocht. Erg goedkoop, maar ik vind de kleur nogal fel!
Komt dit door de goedkope kleurstof, of kan ik er gewoon minder kleurstof in doen? Heb dit geprobeerd, maar dan wil de kleurstof niet meer met de marsepein mengen. Moet ik dan gewoon meer geduld hebben en doorgaan, of andere kleurstof kopen?
En welke kleurstof vinden jullie het beste (en goedkoopste)?

Groetjes!

2

Re: Kleurstof

Normaalgesproken is toko kleurstof niet geschikt voor marsepein of fondant. Al deze (vloeibare) kleurstoffen zijn namelijk op waterbasis en dat wordt één plakzooi. Je moet kleurstoffen gebruiken op gelbasis (zoals wilton etc etc)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Dank je wel!

4

Die van de toko gebruik ik wel om het beslag en mmf te kleuren.

De leukste kinderfeestjes op www.partykidzz.nl

5

Die van de toko is idd niet geschikt voor marsepein/fondant....

en de kleurstof (van bijvoorbeeld Wilton) is helemaal niet duur want je doet er heul lang mee!
Als je gaat kleuren; cocktailprikker gebruiken! Cocktailprikker in de kleurstof en afvegen aan je marsepein of fondant.
hier kun je al een flinke bol mee kleuren. en vind je het te licht dan kun je naderhand altijd nog een (nieuwe, schone!) coctailprikker kleurstof toevoegen.

Op een cocktailprikker zit nog minder dan een druppel en...liever te licht dan te donker, je kunt altijd nog meer toevoegen...

Oh ja, nog een tip (en dan stop ik echt ;)); smeer je handen in met crisco voordat je gaat kleuren. Dan blijven je handen schoon van kleurstof. Succes!