1

Onderwerp: Heeft er iemand weleens botercreme met amaretto gemaakt?

Heeft er iemand weleens botercreme met amaretto gemaakt?

Het lijkt mij wel lekker, maar heb geen idee of dit wel kan en misschien vinden jullie het helemaal niet lekker....

Graag jullie reactie

2

Re: Heeft er iemand weleens botercreme met amaretto gemaakt?

Ja zeker! Hier mee: www.deleukstetaartenshop.nl/smaakstoffen-patidess-smaakstof-patidess-amaretto-120gr-p-1719.html

Het is echt heerlijk en ik heb het toen gecombineerd met bitterkoekjescreme :9

3

Ja met de botercrememix en dan water vervangen door amaretto. Heerlijk :P

4

Idelet schreef:

Ja met de botercrememix en dan water vervangen door amaretto. Heerlijk :P

Bedankt voor de reactie!
En met welke vulling heb jij het gecombineerd?

5

gewoon 2 lagen hetzelfde  :P  :P  :P

Alles goed???? nee 3 fout

6

Zou het ook met iets van fruit kunnen? (bosvruchten misschien???) :think:

7

Tillytaart schreef:

Zou het ook met iets van fruit kunnen? (bosvruchten misschien???) :think:

Abrikozen? Want die combi hoor ik nog wel eens met amaretto...

8

Hoe doe je dat met de meringue bc? Die wil ik met Licor 43 smaak maken..
Ik heb laatst de mbc gemaakt met eiwitpoeder, dus daar komt water bij kijken. Zou het aanmaken van het eiwitpoeder met de licor kunnen? Of heeft het eiwitpoeder echt water nodig om weer een eiwit te kunnen worden?

9

Petuut schreef:

Hoe doe je dat met de meringue bc? Die wil ik met Licor 43 smaak maken..
Ik heb laatst de mbc gemaakt met eiwitpoeder, dus daar komt water bij kijken. Zou het aanmaken van het eiwitpoeder met de licor kunnen? Of heeft het eiwitpoeder echt water nodig om weer een eiwit te kunnen worden?

Ik zou het echt niet weten, maar misschien kun je het eerst proberen met een klein beetje? :think:

10

Ik had mijn vorige mbc gemaakt met 210 gram eiwit (180 gram water met 30 gram eiwitpoeder). Al het water vervangen door drank lijkt me nogal veel? Zou half water-half drank voldoende zijn om de likeursmaak goed tot zijn recht te laten komen?

11

Ik zou je eiwit water niet vervangen voor drank maar t er gewoon bijgooien. Anders kan je toch geen eiwitten kloppen

12

Maar wordt de mbc dan niet te nat?
Ik heb gemerkt dat een klein beetje vocht teveel al grote gevolgen kan hebben.
Ik heb al eens bc van de mix gemaakt met prosecco en daar heb ik al het water vervangen door prosecco en die was goed gelukt, maar daar was dus geen extra vocht aan toegevoegd.
Of kan je voor het smaakje volstaan met echt een heel klein beetje likeur? Lijkt me dat je al gauw een scheutje erdoor moet doen, en wordt het dan niet te nat?

13

Ik maak nooit mbc maar t lijkt me echt sterk dat je dan je water zou vervangen voor drank dat doe je toch ook niet als je t met normale eiwitten maakt... En een dopje is wel zat en anders amandelessence erdoorheen?

14

Nee precies, da's ook een beetje mijn dillemma: bij de bc van de mix moet je water toevoegen, voor het verkrijgen van een smaakje kon je (een gedeelte van) het water vervangen door je gewenste vocht.
Dat lukt dus ook prima, maar nu met de mbc heb je geen water nodig. Behalve als je m met eiwitpoeder maakt, vandaar mijn vraag of je daar dan wat van kunt vervangen door de likeur.
Amandelessence is geen goed alternatief denk ik, want de licor 43 smaakt geloof ik niet naar amandel.

Kwestie van uitproberen  :Y
Niks zo leuk als experimentjes, vooral als ze lukken  :D

16

ik doe het met gele room
gewoon een hoeveelheid water vervangen door amareto of advocaat of tia maria enz
heerlijk
en dan smeer ik ook nog een laagje eronder op het kapsel ,lekker

17

ik ga het zometeen proberen met 5 gram eiwit. Ik denk dat ik het op 50/50 hou wat betreft water en likeur, als dat goed lukt dan zit er in de taart straks 90 gram drank.. da's best een hoop drank (vind ik)

18

En is het gelukt

19

Nee, er kwam een boekhoudsessie tussendoor, maar voor vanavond staat ie wel op het programma.

20

Ik heb de eiwitten aangemaakt met 20 gram water en 10 gram licor. Ik was een beetje bang dat het niet zou werken en dat de smaak toch teveel zou overheersen. Maar dat was dus niet zo. Ik ben uitgegaan van 5 eiwitten, dus heb 50 gram likeur gebruikt in de mbc.
Toen het recept uiteindelijk klaar was, vond ik het niet genoeg naar de licor smaken, dus heb ik er nog een borrelglaasje doorgedaan in de hoop dat het niet te zacht/smeuïg zou worden.
Dat lukte gelukkig. De volgende keer ga ik denk ik al het water vervangen door de likeur.