1

Onderwerp: problemen met wilton bakvorm :-(

Ik heb een wilton bakvorm gekocht, zodat ik mijn taart ook wat hoger kan bakken, maar het lukt mij maar niet om er een goede taart uit te krijgen, elke keer is de zijkant ingedeukt  :s

doe ik nou iets fout? heeft iemand anders dit ook weleens meegemaakt?

Momenteel gebruik ik maar silliconen bakvormen, daar komen mijn taarten beter uit, maar de taarten willen ook nog weleens een beetje in elkaar zakken *zucht*

ik bak alleen maar glutenvrij, misschien dat het glutenvrije deeg gewoon te bewerkelijk is  :/

2

Re: problemen met wilton bakvorm :-(

Glutenvrij lees ik meer 'problemen'over.............maar als de zijkant is ingedeukt, zou dat kunnen duiden op te hard/lang gebakken............mss eens proberen met een lagere temp te beginnen en iets minder lang dan anders?

3

Ik heb dit gisteren gehad met mijn eerste glutenvrije biscuit. En een keer eerder met gewone maar dat was met een nieuwe pan. LAter hoorde ik dat je nieuwe pan eerst een keer moet "voorbakken", dus lege pan in de oven voor ong. 30 min.
Maar wat Karin zegt, lijkt me meer dat het met glutenvrije deeg te maken hebben

4

ik ga het nog wel een keer proberen met een lagere temperatuur, hoop dat het werkt.

@ mirche: mag ik vragen wat voor recept jij gebruikt voor glutenvrij biscuitbodum?

5

Ik heb een tijdje geledezen ook problemen gehad met nieuwe bakvormen van wilton, ik heb verder geen verstand van glutenvrije recepten, maar weet wel dat het nu na een aantal keer de vorm te hebben gebruikt en anders ingevet te hebben (boter en bloem, maar dat kan volgens mij niet als je glutenvrij moet bakken toch) het nu helemaal top gaat..

Dus misschien nog even blijven proberen komt het vanzelf goed!

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

6 Laatst bewerkt door mirche (24-08-2011 17:00)

Rosemarijn schreef:

ik ga het nog wel een keer proberen met een lagere temperatuur, hoop dat het werkt.

@ mirche: mag ik vragen wat voor recept jij gebruikt voor glutenvrij biscuitbodum?

die uit de recepten hier links
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … utenvrij)/

saskia74 van het forum heeft veel ervaring, misshien kan zij je meer helpen

7

thanks, ik heb een ander recept met mix C van Shar, maar ga deze ook eens proberen :-)

8

ik heb die van mij net gevuld en bekleed... wel dikke laag ganache om die deuk te verbergen... morgen zal ik de foto's zetten nadat ik mijn buurtjes blij heb gemaakt :)

9

leuk ben benieuwd :-)

10

Ik vond dit topic nog: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2126595894 misschien kun je daar nog iets mee?