1

Onderwerp: Hoe maak ik een puzzeltaart?

Komend weekend wil ik een taart gaan maken en ik kom regelmatig hier de meest leuke puzzeltaarten tegen! Ik ben beginner, dus moet nog ontzettend veel leren. Maar, wie kan me een beetje op weg helpen, zodat ik zelf 1 en ander kan proberen?

2

Re: Hoe maak ik een puzzeltaart?

Ik heb zelf net mijn eerste "puzzel" gemaakt.. en wat ik heb gedaan is gewoon de in mijn geval vogel nagetekend en toen in een mapje gestopt en daar het fondant op gepuzzeld..
Je kan ook tekeningen enz.. van het internet afhalen en die gebruiken..
Verder weet ik het ook nog niet helemaal.. heb binnenkort een workshop.. ;)
Maar succes ermee!!!

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

Ik ben ook wel benieuwd!! ik Lees ook eventjes mee  :Y
Waar snijden jullie mee gewoon een mesje ? bij mij geeft het wel eens wat karteltjes.. of hebben jullie een speciale tool daarvoor ?

Every day is a day for Cupcakes!

4

LittlePrincess schreef:

Ik ben ook wel benieuwd!! ik Lees ook eventjes mee  :Y
Waar snijden jullie mee gewoon een mesje ? bij mij geeft het wel eens wat karteltjes.. of hebben jullie een speciale tool daarvoor ?

Het fijnst snijdt een "wheeltooltje", dat draait in de bochten met je mee, maar heb je dat niet dan snijdt een scherp mesje ook prima hoor! ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

5

Ik gebruik een superscherp hobbymesje, die ik tussentijds schoonmaak omdat er wel marsepein aan blijft plakken.
Op felicitaartjes.nl staat een duidelijke howto. Succes!

Hier heb ik ook nog een vraagje over. Je legt de stukjes op een insteekmapje. Maar hoe krijg je het daar dan weer goed vanaf?? Door het onderste boven op je hand te leggen en dan het plastig weg te trekken? of zijn daar andere tips voor? Moet ik er poedersuiker onder doen, dus op de insteekmap?

7 Laatst bewerkt door pennyroyaltea (25-08-2011 12:50)

ik had hier op de website een hele leuke handige how to gevonden die me heeft geholpen ik zoek hem wel even op

edit: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=134917

gewoon naar de techniek kijken en niet het plaatje uiteraard

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

8

@ Roos: als het puzzelplaatje af is leg ik er een stukje plasticfolie overheen. Dan het geheel even in de vriezer. Plaatje met plasticfolie op aanrecht/ tafel leggen en dan voorzichtig het hoesje verwijderen. Plaatje op de taart en folie weg halen :)

~ Never waste a good crisis... ~

Jultie schreef:

@ Roos: als het puzzelplaatje af is leg ik er een stukje plasticfolie overheen. Dan het geheel even in de vriezer. Plaatje met plasticfolie op aanrecht/ tafel leggen en dan voorzichtig het hoesje verwijderen. Plaatje op de taart en folie weg halen :)

Thanks! Ga ik ook proberen.

10

Bedankt voor de tips!! De foto uitleg vond ik ook erg duidelijk.
Ik ga morgen eens aan 'de knutsel' ;)