1

Onderwerp: Kan je ook een dubbel taartkarton bekleden met fondant ipv cakeboard?

Hallo iedereen

Ik heb niet onmiddellijk een cakedrum in de juiste maat, dus ik vroeg me af of je ook een dubbel taartkarton kan bekleden met fondant. Of is dit te dun?

Bedankt!

Groetjes van Natascha!

Re: Kan je ook een dubbel taartkarton bekleden met fondant ipv cakeboard?

Bekleden met fondant zal niet gaan denk ik, maar pakpapier met daarover transparant folie zal wel lukken.
Echt stevig is het dan niet, maar volgens mij kan je er best een taart van 1 laag opzetten.
Kan je nergens meer aan een mdf plaatje komen ?
Dit werkt super hoor.

Taarten... voor mij een inspannende ontspanning

3

of een stuk karton (van een doos bijv. goed dik en stevig), daar alumiumfolie en dan transparant folie over doen.
Zelf gebruik ik altijd MDF plaatjes, maar als je niet niet bij de hand heb, zou ik zoiets doen.

2 kartonnetjes is niet echt stevig.
succes!!

4

Ik zal het mss een beetje meer uitleggen:
ik ga een 3D-tractor maken. Deze komt dan bovenop een 2-laags stapel. De 2-laags stapel ga ik zowiezo op een ingepakt MDF-plaatje zetten. Maar de 3D-tractor moet ik bovenop deze stapel zetten. Voor de stevigheid (het wordt een zware, grote tractor) wilde ik de tractor eerst op een dubbel taartkarton plaatsen (heb enkel ronde) en dan pas bovenop de stapel. Maar omdat het ronde taartkartons zijn, is inpakken met folie geen optie (denk ik). En dat lijkt me ook niet mooi op een taart. Daarom mijn vraag of ik er een laagje fondant op kon leggen. Of zijn er nog andere oplossingen?

Groetjes van Natascha!

Ik ben bang dat als je de tractor met kartonnetje optilt, hij misschien in elkaar zakt...
Met kleine 3D projecten op taarten knip ik altijd een kartonnetje wat net niet onder het taartje uitpiept. Maar met zo'n grote tractor zou ik dat niet doen...

Bedenk me net iets: Heb je een cakelifter of iets waarmee je de tractor bekleed en al kan verplaatsen? Dan kan het misschien wel als je 4 kartonnetjes op elkaar plakt en in maat knipt.
Anders de kartonnen op de taart leggen, fondant erop en dat de tractor overhevelen.

7

Weet niet zo goed hoe groot hij is, maar maak je de traktor met fondant/ tylose? Dan met dowels in de onderkant van de fondant van de traktor, liefst op een paar strategische plekken. De dowel zo hoog maken als de taart en een stukje hoger om in je traktor te steken... Wel ff met dowels en al laten drogen, dan blijft hij beter zitten.

Barbaral schreef:

Weet niet zo goed hoe groot hij is, maar maak je de traktor met fondant/ tylose?

Nee, ze maakt hem van cake.

9

taartjesdroom schreef:
Barbaral schreef:

Weet niet zo goed hoe groot hij is, maar maak je de traktor met fondant/ tylose?

Dan zou ik zeker meerdere taartkartonnetjes gebruiken en op maat knippen! Ben benieuwd naar de foto!

10

taartjesdroom schreef:

Bedenk me net iets: Heb je een cakelifter of iets waarmee je de tractor bekleed en al kan verplaatsen? Dan kan het misschien wel als je 4 kartonnetjes op elkaar plakt en in maat knipt.
Anders de kartonnen op de taart leggen, fondant erop en dat de tractor overhevelen.

Ik had gedacht om de taartkartons eerst op de stapel te leggen en dan de tractor in elkaar te zetten rechtstreeks op de taart  :think:  Misschien kan ik een ronde lap fondant ter grootte van de taartkartons op de kartons leggen (net zoals je een cirkel van fondant bovenop een taart zou leggen)?

Bedankt om mee te denken allemaal!

Groetjes van Natascha!

11

Barbaral schreef:
taartjesdroom schreef:
Barbaral schreef:

Dan zou ik zeker meerdere taartkartonnetjes gebruiken en op maat knippen! Ben benieuwd naar de foto!

Dus in een vierkant knippen, maar niet bedekken met fondant of zo? Ga je het goudkleur dan niet zien? Of valt dat niet op?

Groetjes van Natascha!

Als je hem net ietsje kleiner knipt niet en anders afwerken met bijvoorbeeld gras  :Y