1

Onderwerp: hoeveel taart voor het cijfer 5?

Hoi,
ik ben bezig met het bereken van een taart, maar zit ff vast.
het moet een 3d "5" worden.
ik moet komen op 25 personen. mijn grootste bakvorm is 28 cm dus 21 personen. ik neem aan dat het -4 of 5 is aangezien je een stuk verwijderd voor de buik van de 5. heb ik dan genoeg samen met een standaard cakevorm? ik heb nog nooit een cijfer gemaakt dus vind het ff moeilijk om het te "zien" zeg maar. hoeveel mix zou daar in moeten?

de taart is al voor de 31ste en voor een kindje met een noten allergie dus wil graag morgen fondant bestellen.....

alvast bedankt voor het meedenken!!

2

Re: hoeveel taart voor het cijfer 5?

Hier zijn wat ideeen over hoe je de cijfers kunt maken, heb het zelf nog nooit gemaakt, dus weet verder ook niet zoveel.
Misschien dat het je helpt.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=137419

Succes ;)

3

bedankt voor de link!

Hihi en dan te bedenken dat je dat plaatje zelf hebt gepost  :lol:

Ik denk dat je best krap zit, aangezien je best veel weghaalt...
Je zou er voor kunnen kiezen alles iets te verlengen met de biscuit die je wegsnijdt, dan zit je zeker goed  :Y

5

taartjesdroom schreef:

Hihi en dan te bedenken dat je dat plaatje zelf hebt gepost  :lol:

hihi, ik ben al blij dat de moeite is genomen of mee te denken.  :thumb:

jij ook bedankt! ik zat er ook aan te denken de taart iets hoger te maken dan bij de standaard hoeveelheid.... ik krijg net een mailtje dat ze graag afgesmeerd wil hebben met chocola... dat heb ik nog nooit gedaan. ook geen idee hoeveel choco (en slagroom????? :think: ) daar voor nodig heb...

Voor witte ganache om af te smeren gebruik ik 250ml slagroom en 700gr witte chocolade. Bekijk eerst eens de filmpjes "inspired by Michelle" op YouTube, dat zijn 3 delen en wordt helemaal uitgelegd hoe je het maakt en gebruikt  :Y
Gaat helemaal goedkomen  :thumb:

7

bedankt voor de info! ik ga het zeker een keer proberen, op een taartje voor ons zelf. ;)  O-)
ik vond het wel erg veel nieuwe dingen worden en ik heb voorgesteld om af te smeren met choco bc en dat was ook goed.