1

Onderwerp: help bekleden van de dummie

hallo,

ik ben bezig voor mijn moeder een dummie te maken.
Maar hij blijft niet goed aan de zijkant van de dummie. En schuurt daarom. Ik heb op de dummie royal iing gedaan heel dun en daarna in de koelkast gezet.
wat doe ik verkeert ? Wie kan me helpen dat de fondant blijft plakken aan de dummie ?

2

Re: help bekleden van de dummie

Het bovenste randje eerst heel licht schuren met schuurpapier.
Ik spuit de dummie lichtelijk nat met een plantenspuit en dan moet het fondant echt wel plakken.
Echt weinig sproeien.

3

heleena schreef:

Het bovenste randje eerst heel licht schuren met schuurpapier.
Ik spuit de dummie lichtelijk nat met een plantenspuit en dan moet het fondant echt wel plakken.
Echt weinig sproeien.

zal het morgen nog eens proberen. ik moet het gewoon perfect hebben vooral met een dummie want deze komt bij mijn moeder in de woonkamer een hele tijd te staan op een schaal

nog iemand anders tips ?

4

Waarom heb je hem in de koelkast gezet ? Dat hoeft niet hoor. En heb je dat gedaan vóór je de fondant er op gelegd hebt ? Zoja dan is dat het probleem : de Icing is opgedroogd en zal dus niet meer plakken .

Als ik jou was dan zou ik de tip van Heleena opvolgen .

Succes !

Carpe Diem !

5

Wat goed van jou dat je dat van die koelkast nog even noemt, Monique want daar heb ik totaal niet meer aan gedacht. Inderdaad echt niet nodig!!
Vast te vermoeid geweest na een fröbelworkshop die ik gegeven heb voor 15 personen.

6

Smeer je dummy in met pipinggel en gebruik 1,5x dikker fondant dan je normaal op een taart zou doen. Je zult zien dat het lukt  :Y

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

7

Als je je dummie nat maakt en bekleed, heb je dan niet als het water opgedroogt is dat het fondant los gaat laten? :s

---> Creatief, informatief, maar vooral een lekkere weblog! <---
http://bijjolan.blogspot.nl/