1

Onderwerp: Mijn Wonder mold zakt in. HELP!

Ik heb sinds kort een classic wonder mold.Alleen zakt tijdens het bakken het deeg/bodem in.Ik gebruik geen kant en klare mix maar het basisrecept van de site.In de eerste fase van de baktijd komt het deeg mooi omhoog en halver wegen zie je de binnenkern zakken.De buitenrand blijft wel op hoogte.Ik heb tevens met dit beslag en dezelfde baktijd een gewone taart gemaakt en deze bleef wel mooi en was niet ingezakt.
Ik gebruik een keukenmachine op de hoogste stand en mix 10 min.Ik hou voor ik ga mixen de beslagkom onder de warme kraan en de eieren zijn op kamertemp.
Wat doe ik fout?????

2

Re: Mijn Wonder mold zakt in. HELP!

Gebruik je ook dat pijpje voor in het midden?

3

mirche schreef:

Gebruik je ook dat pijpje voor in het midden?

Ik heb het 2x met gedaan en 1x zonder om te kijken wat ie dan doet.Het resultaat : altijd met pijp bakken.Ik had een mooi golfafslagputje gemaakt maar dan voor een voetbal ipv een golfballetje.Dus pijpje er weerin

4

Je schrijft dat je 10 min. mixt. Is dat 10 min. alleen hoge stand?
Je moet in ieder geval ook een paar min. lage stand mixen, dat stabiliseert nl. de lucht in het deeg.
Probeer het eens op lage temp.  en wat langer.
Ik bak zelf hete lucht ca. 145-150 gr. en de wondermold staat er toch zeker 47 min in. Dan even voelen en soms nog 2 min. lager.
Mocht het dan nog niet lukken, probeer dan eens moscovisch mix. Ik heb zelf de kant en klare mix en het mislukt nooit  :)
Succes.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

5

Boska schreef:

Je schrijft dat je 10 min. mixt. Is dat 10 min. alleen hoge stand?
Je moet in ieder geval ook een paar min. lage stand mixen, dat stabiliseert nl. de lucht in het deeg.
Probeer het eens op lage temp.  en wat langer.
Ik bak zelf hete lucht ca. 145-150 gr. en de wondermold staat er toch zeker 47 min in. Dan even voelen en soms nog 2 min. lager.
Mocht het dan nog niet lukken, probeer dan eens moscovisch mix. Ik heb zelf de kant en klare mix en het mislukt nooit  :)
Succes.

Ik mix even laag en dan voluit de laatste 2min. mix ik op de laagste stand.Ik begin op 145 gr.- 15 min. dan voor ik langzaam de temp op tot 165 gr.Hij staat 45 min. in de oven en dan is hij ook gaar.Ik heb een gas oven.Ik vind het zo raar waarom dit niet lukt want bij een normaal bakblik heb ik geen problemen