1 Laatst bewerkt door priscilla86a (23-08-2011 14:11)

Onderwerp: botercreme

Hoi ik heb even een vraagje hier.

Ik gebruik voor mijn cupcakes altijd botercremé.
Nog nooit iets over gehoord alleen dat het wel eens zwaar kan zijn,maar nu zei iemand mij dat het zoutig smaakte , heel vreemd want ik heb totaal geen zout gebruikt en nog nooit iets erover gehoord.

Vinden jullie het ook moeilijk om met botercremé te werken, kwa de reacties van mensen?

Ik vind het ook wel zwaar vallen soms maar wat moet je anders gebruiken je kan moeilijk mouse nemen want die blijft nooit mooi en vooral niet als het uit de koelkast is.

Hebben jullie dit ook wel eens gehoord of ben ik de enigste?

2

Re: botercreme

ik het nog nooit gehoord dat het zout smaakt eigenlijk... wel erg zoet. Geen idee.

Ik maak toeven altijd met meringue botercreme (1:2:2 variant), en dan meestal nog met witte chocolade of monchou erdoor. Dat is heerlijk en veel lichter dan gewone botercrème. Je kunt er ook smaakjes aan toevoegen (bijv. van patidess). Cc's afsmeren doe ik meestal met jam, witte chocopasta of lemoncurd.

je staat hier trouwens verkeerd. Ik zal het even melden.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

In "gewone" roomboter zit vaak zout, moet je ff op de ingredienten kijken, ik koop voor bc altijd zoutloze boter.

Ik meld je meteen ff, want dit is duidelijk bakken & vullen, geen babbel.

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

oke thx ja ik zit weer verkeerd zie ik wel haha