1 Laatst bewerkt door kimvanderloop (20-08-2011 07:50)

Onderwerp: eiwitglazuur broos en nat

mijn dikste constantie is prima, lijntjes zijn binnen een half uur/uur droog maar de dunste constantie is met belletjes is na een nachtje nog steeds nat.
ook is de dikste een beetje broos, wilde het eigenlijk gebruiken om een naam op een taart te spuiten maar lukt dat wel hiermee?

ik heb de dunste constantie misschien teveel verdund met water omdat het anders niet echt uitliep binnen de lijntjes, hoe kan ik deze weer dikker maken

moet ik dan weer eiwitpoeder met water een uur laten staan en dan weer poedersuiker erbij doen of kan ik bij mijn gemaakte kleurtjes gewoon eiwitpoeder opgelost in water toevoegen en dan mixen. of is alleen poedersuiker genoeg.

heb nog 3 bakjes met gekleurde eiwitglazuur over, zonde om die weg te gooien

2

Re: eiwitglazuur broos en nat

Als je het " the quick and easy way " wil doen zou ik inderdaad wat poedersuiker toevoegen. Misschien dat je kleuurtjes wat lichter worden maar dat kun je dan weer verhelpen door wat kleurstof bij te voegen . Ik hoop dat je hier wat aan hebt . Succes !

Carpe Diem !

3

als je met deze hoge luchtvochtigheid op wilt vullen met de dunste constitentie dan moet je rekenen op hele lange droogtijd. Het beste is dan laten drogen onder een rode lamp ( ik heb die helaas ook niet).

Dikker maken kan idd door gezeefde poedersuiker toe te voegen

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

lijnen gespoten met de dikste consistentie horen veel sneller te zijn. Lijnen spuit je overigens niet met de dikste consistentie, maar met de middelste consistentie.
De vloeibare consistentie kun je meten of die goed is, door een mes/ garde, lepel oid erdoor heen te halen, dan eruit, die lijnen die achterblijven in je bakje icing, moeten na ongever 10 sec zijn weggevloeid en weer glad zijn. Duurt het te lang dan druppeltje water erbij, duurt het te kort, dan poedersuiker erbij

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

oke veel duidelijker nu. maar wat doe je dan met de dikste constantie, als je daar geen lijntjes mee spuit?

gebruik je die dan niet voor letters/cijfers te spuiten?

6

Dat is voor bloemetjes of bv als je hele kleine details wilt schrijven of maken die echt niks mogen uitlopen. :Y

Maar als die erg bros is dan heb je misschien iets te lang of te hard gemixt?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

7

Nog een tip: als je na het kleuren je icing afgedekt een uurtje laat staan, komen de luchtbelletjes omhoog en "prik" die je ff door.
Heb op een workshop geleerd om icing tijdens het mengen niet te kloppen (want lucht) maar te roeren! Succes! ;)

Sweet addiction...

op de verpakking stond 7 minuten op hoogste stand mixen!!! :/
dat gaan we dan maar niet doen dus. ik maak wel even nieuwe voor morgen koekjes versieren met de kids denk ik.
gooi die andere dunnere wel weg.
lastig allemaal, het lijkt zo simpel!

bedankt voor de tips. ik hoop dat het morgen gaat lukken!

9

staat dat op de verpakking? Ik kijk nooit op de verpakking, gelukkig maar dan want ik mix altijd op de laagste stand

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

10

kimvanderloop schreef:

op de verpakking stond 7 minuten op hoogste stand mixen!!! :/

Waaaat? Nee hoor: zo kort mogelijk en op de laagste stand mixen :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

stond niet op hoogste of laagste stand mixen maar langzaam mixen, denk dat ik of nog sliep of dat ik via internet in de war ben geraakt, had ook al gezocht naar recepten met eiwit poeder.
nu had ik dus alles even opnieuw gemaakt en gekleurd en zacht gemixt. hihihi. en nu lukte het beter en zijn ze mooier. ik had niet de dunste constantie gemaakt maar met de iets dikkere en dan met een spateltje alles in de hoekjes gevuld, maar dit moet toch echt makkelijker gaan denk ik.
jammer dat het me zoveel werk kost. ze zijn wel leuk geworden, ik ga ze dadelijk posten.
maar te veel werk om vaker zomaar te doen. jammer.