1

Onderwerp: [FEEDBACK] Mijn cupcakes

Vandaag voor het eerst echt met fondant en icing gewerkt.
Moet zeggen dat ik ze zelf best leuk vind! (behalve de voorste twee)
Graag feedback van jullie, zit nog in de leer en wil graag leren!!

Totaal:
http://img.photobucket.com/albums/v63/samantjuh/IMG_74571.jpg

Ingezoomd:
http://img.photobucket.com/albums/v63/samantjuh/IMG_74651.jpg

Re: [FEEDBACK] Mijn cupcakes

Heb je een ronde steekvorm met juiste diameter voor de cupcakes? En een kunststof roller die met ringetjes in dikte kunt verstellen?
Deze zijn heel handig bij hetversieren van CC's...

Je vlinder-uitsteker gaat volgens mij prima! :thumb:

Heb je de icing in een slagroomspuit gedaan? Was het stevig genoeg?
Als je een toef maakt over het hele oppervlak van de cupcake ziet het er ook al anders uit...

Lekker doorgaan met uitproberen, ze zien er niet verkeerd uit en de smaak is het belangrijkste! :Y

3

:thumb:  :thumb:

4

Als je je cups voor 2/3 vult, en er gelijk nadat je ze uit de oven haalt een plank bovenop legt, worden de cupcakes mooi plat. Je smeert een dun laagje botercrème op de cc's. Dan steek je met een uitsteker in dezelfde diameter als de cups rondjes uit fondant en legt dat op de cc's, zo zijn ze mooi bekleed.

Toefjes spuit je het mooist over het gehele oppervlak van de cc's, daar hoeft geen fondant tussen.

Als je de vlinders ergens tegenaan laat drogen, blijven ze vanzelf rechtop staan.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

5

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb mijn rondjes gemaakt met een glas  :o  :o
Ik heb nog niet veel bak-spullen maar deze zullen zeker volgen!

Voor botercremé ben ik nog aan het kijken, ik weet niet zo goed hoe ik deze moet maken en hoe ik deze het beste kan spuiten.. Ik heb een standaard spuitzak van de Xenos.

6

O, maar ik maak de rondjes ook altijd met een glas :lol:
Misschien de volgende keer een iets groter glas, zodat het cakeje mooi bedekt is?

Met dit recept slaag je zeker!

Succes, en vooral veel plezier!

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?