1

Onderwerp: vierkante bruidstaart.... advies gevraagd voor stapelen!!!

Hallo lieve mede-taartenbaksters,

Ik lees altijd met veel plezier de berichtjes maar ben zelf nooit zo van berichten posten :o
Nu heb ik toch iets waar ik graag jullie mening over wil

Ik heb een vierkante bruidstaart in de agenda staan Nu wilde het bruidspaar graag een stapeltaart met taarten van diverse hoogtes
Nu hadden we dus bedacht om de onderste taart te maken van 2 biscuits en dan dus samen onder een marsepeinkapsel (dus dat wordt gauw zo'n 16 cm hoog) zouden jullie tussen die 2 taarten een karton doen Omdat het een stapel is zit ik dan wel met het stutten.
De opbouw is.. dubbele 25x25 daarop een halve 20x20, daarop een "normale"15x15 en daarop een "normale" 10x10
De vulling wordt lemon curd met een eigengemaakte vlaaivulling van ananas en mango :P

Hoop dat mijn vraag goed overkomt.... Ben erg benieuwd naar jullie visie Uiteraard zal ik de taart posten als hij klaar is :Y

taartgroetjes,
Achnita

2

Re: vierkante bruidstaart.... advies gevraagd voor stapelen!!!

het lijkt me dat er wel iets tussen moet :Y  (een karton(?) / cakeboard(!)) ; d'r komt nog een hele vracht bovenop ook

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

ik zou zeker een karton of board ertussen doen. Ook voor de stevigheid, maar zeker ook voor het aansnijden. dat maakt het veel makkelijk.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Je moet daar zeker een cake board onder doen, geen karton want dat is niet stevig genoeg. Mocht die dubbele op de 2 of 3de rij zitten dan kan een karton wel, maar hij zit op de onderste laag en daar komt al het gewicht op, dus er moet echt een cake board onder (tussen die 2 lagen dus, als je begrijpt wat ik bedoel).

Groetjes Bianka

December staat voor de deur! kijk eens op: www.wierenga-bakcreaties.nl

5

Thnx ladies jullie hebben me overtuigd Ben vanmiddag gelijk juiste maten cakebords gaan halen

Dank jullie wel voor jullie reactie :thumb: