1

Onderwerp: Ook voor mij de eerste prinsessentaart...

Deze heb ik voor de dochter van mijn directeur gemaakt... Ze vonden het helemaal leuk en vooral heerlijk! Gecharmeerd van de frisse frambozenmousse (recept van hier) en de zoete chocoladecreme...

Dus voor hun was het een geslaagde taart!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UKIZJ3SN.jpg

2

Re: Ook voor mij de eerste prinsessentaart...

ziet er goed uit..

3

leuk!

4

Mooi gedaan hoor!

Vraagje: ik heb ook eens een barbietaart gemaakt, maar vond het al moeilijk genoeg om het met één laag te bedekken. Heb jij tips om met twee kleuren te werken (zoals jij hebt gedaan met die witte onderlaag)

Groetjes

5

Holly schreef:

Mooi gedaan hoor!

Vraagje: ik heb ook eens een barbietaart gemaakt, maar vond het al moeilijk genoeg om het met één laag te bedekken. Heb jij tips om met twee kleuren te werken (zoals jij hebt gedaan met die witte onderlaag)

Groetjes

Dankjewel!
Ja het bedekken van de jurk vind ik toch best makkelijk, vergeleken met een 30x30 bijvoorbeeld... Zo plooiloos hoeftie er niet omheen, zodat je het speelse effect van een jurk krijgt...

Mijn jurk bestaat toch maar uit één laag. Heb bepaald waar de splitsing komt van het roze gedeelte van de jurk en daar heb ik een lap witte fondant gezet. Vervolgens met roze marsepijn helemaal bekleed een split gesneden bij het witte gedeelte...

Waarom ik het zo gedaan heb is omdat ik zo'n dikke laag suikerwerk op een taart toch echt niet te eten vind. Dat hoor ik ook van mijn taarteters :)

gr, Rebecca

6

erg mooi!!

Groetjes Gerien

7

Ziet er goed uit! Mooi hoor!
Ik heb net zelf ook een prinsessentaart geplaatst! Ze zijn leuk om te maken he?  :Y

Groetjes Ellen

8

Lekkerbecky schreef:
Holly schreef:

Mooi gedaan hoor!

Groetjes

Dankjewel!
Ja het bedekken van de jurk vind ik toch best makkelijk, vergeleken met een 30x30 bijvoorbeeld... Zo plooiloos hoeftie er niet omheen, zodat je het speelse effect van een jurk krijgt...

Mijn jurk bestaat toch maar uit één laag. Heb bepaald waar de splitsing komt van het roze gedeelte van de jurk en daar heb ik een lap witte fondant gezet. Vervolgens met roze marsepijn helemaal bekleed een split gesneden bij het witte gedeelte...

Waarom ik het zo gedaan heb is omdat ik zo'n dikke laag suikerwerk op een taart toch echt niet te eten vind. Dat hoor ik ook van mijn taarteters :)

gr, Rebecca

Bedankt voor je antwoord.... ga het ook eens zo proberen

Groetjes

9

Leuk he, die prinsessentaartjes. Heb van de week ook een wonder mold gekocht, maar nog geen taartje meegemaakt.

10

@Ellen en benfie: Deze taart is ontzettend leuk om te maken!

11

Dan ga ik maar snel zo'n taartke maken! ;)

12

Supermooi !

Hoe heb je die halsketting en de bovenrand van haar decolleté gedaan ? Zo'n mooie bollekes  :Y

Men zegt wel: "Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?".

13

Cajou schreef:

Supermooi !

Hoe heb je die halsketting en de bovenrand van haar decolleté gedaan ? Zo'n mooie bollekes  :Y

Uit de siliconenmold gehaald  :)  Heb hierbij fondant gebruikt ;)